محمود طهماسبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز در این خصوص گفت: به دنبال دریافت گزارش های مردمی درخصوص قطع درختان جنگلی کوهمره سرخی توسط فردی معلوم الحال، بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز و اکیپ ویژه ای برای بررسی این موضوع به محل موردنظر اعزام شد. وی افزود: با بررسی های به عمل آمده و گشت زنی های پی در پی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز و تلاش بی وقفه این نیروها فردی با هویت (ق.ب) شناسایی و طی یک عملیات ویژه در حین ارتکاب جرم به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.
طهماسبی ادامه داد: متخلف پس از تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شیراز تحویل مراجع قضایی شد. رئیس منابع طبیعی شیراز اظهار داشت: در عملیات دستگیری مشخص شد که فرد متخلف به طور شبانه و با استفاده از یک دستگاه اره موتوری به جان درختان این منطقه افتاده و اقدام به قطع درختان جنگلی بلوط کرده است. طهماسبی در ادامه بااشاره به تمهیدات جدی و دستگیرانه منابع طبیعی در برخورد با متجاوزان و متخلفان اراضی ملی به ویژه در جنگل های انبوه و ازرشمند بلوط منطقه کوهمره سرخی شیراز گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن آمادگی و حضور همیشگی در عرصه با انجام عملیات های طاقت فرسا و گشت زنی های مداوم و بی وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت کرده و اجازه تعرض متخلفان و سودجویان به منابع ملی و طبیعی را نخواهند داد.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی اظهار داشت: اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ محافظت از منابع طبیعی در بین مردم اولویت تمام فعالیت های منابع طبیعی است.
منطقه کوهمره سرخی شیراز در فاصله حدود 40 کیلومتری شیراز واقع شده و دارای 80 هزار هکتار پوشش جنگلی بلوط است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 646101
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.