به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، شاپور رستمی در جلسه ستاد اجرایی تسهیلات سفر نوروز 96 در شیراز افزود: بدون تردید همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف در اجرای برنامه های ستاد بسیار مهم است و موجب رضایتمندی و خلق نوروزی خاطره انگیز برای مسافران خواهد شد.
وی، با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان فارس، بیان داشت: جایگاه و شان حضرت شاهچراغ (ع)، نام و آوازه حافظ، سعدی، تخت جمشید، پاسارگاد و مجموعه زندیه موجب جذب گردشگر می شود و در ایام نوروز اهمیت این موضوع به مراتب بیشتر خواهد بود.
رستمی افزود: باید مسافران نوروزی را به گونه ای ساماندهی کنیم که پراکنش مناسبی را در این استان شاهد باشیم به گونه ای که مردم و گردشگران در بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، فرهنگی و بازارها با مشکل روبرو نشوند.
او افزود: تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با توجه به جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید به عنوان متولی امر گردشگری مذهبی و زیارتی برنامه های ویژه فرهنگی متناسب با ایام نوروز تدارک ببیند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس اضافه کرد: یکی از موضوع های مهم برای مسافران بحث اقامه نماز و بهره‌ مندی از سرویس های بهداشتی مناسب در مسیرهای مواصلاتی به استان است که امیدواریم شاهد ارائه خدمات مطلوب به مسافران در این زمینه باشیم.
رستمی گفت: با برنامه ریزی اصولی از سوی مسئولان ذی ربط باید شرایط برای اصناف، بازاریان و مصرف کنندگان به گونه ای فراهم شود که در ایام نوروز ارائه خدمات اصناف و بازاریان با افراط و تفریط روبرو نشود.
وی افزود: بیشترین بار گردشگری و خدمات اجرایی سفر بر دوش شهرستان شیراز است در حالی که نباید حضور و اقامت مسافران نوروزی تنها به این شهرستان محدود شود و با توجه به اینکه 28 شهرستان استان دارای جاذبه های گردشگری و زیارتی مناسب هستند ضروری است با یک برنامه ریزی مطلوب و مناسب گردشگران را به دیگر نقاط استان نیز هدایت کنیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ادامه داد: فرمانداران به عنوان مسئولان ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان ها باید با دستگاه های اجرایی مربوطه هماهنگی و هم افزایی مناسبی داشته باشند چرا که این امر منجر به ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی خواهد شد.
6122 /6118
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.