دکتر عبدالوهاب رحمانیان یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: برای کنترل کرونا و پیشگیری از این ویروس، حفظ امنیت و سلامت افراد، رعایت اصول بهداشتی بیش از پیش در بیمارستان مطهری انجام می شود.

وی اظهار کرد: در قسمت ورودی حیاط این بیمارستان تونل ضدعفونی ایجاد شده است که تمام افراد و وسایل نقلیه می‌بایست برای ورود و خروج از مسیر این تونل عبور کنند.

به گفته وی محلول‌های ضدعفونی به صورت مه‌پاش در فضای این تونل انتشار می‌یابد و افراد و وسایل نقلیه با عبور در آن کاملا ضد عفونی می‌شوند.

رییس بیمارستان استاد مطهری جهرم بیان کرد: این محلول ضد عفونی ضرری برای پوست و تنفس افراد ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در گفت‌ و گو با ایرنا درباره آمار آخرین مبتلایان به کرونا در جهرم گفت:در آخرین ساعات یکشنبه دهم فروردین، نتیجه ۱۹ نمونه دیگر را دریافت کردیم که در پی آن ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی و تعداد کل موارد ثبت شده در جهرم به ۵۹ مورد رسید. 

دکتر محمد رحمانیان با اشاره به سیستم پویای بیماریابی معاونت بهداشت افزود: هر ۶ بیمار امروز در فرآیند بیماریابی فعال معاونت بهداشتی شناسایی شده اند؛ به این ترتیب که با شناسایی اولین بیمار، سریعا سابقه همه رفت و آمدهای وی بررسی می شود و برای تمام کسانی که با بیمار در تماس بوده اند نمونه ارسال می شود، این سیستم بیماریابی کمک می کند تا بیماران بیشتری شناسایی شوند و در نتیجه محدود کردن و کنترل زنجیره انتقال آسانتر شود.

وی اعلام کرد: باز هم از همشهریان عزیز می خواهیم که از شرکت در هرگونه مراسم و تجمع خودداری کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.