سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم کلنگ‌زنی و عملیات احداث حوضچه کنترل سیلاب و آبخوان‌داری روستای فشان و اسماعیل‌آباد از توابع شهرستان خفر گفت: این طرح به طول ۷۰۰ متر و ۲ عدد سرریز، ۱۵۵ هزار و ۱۲۴ متر مکعب حجم آبگیری، ۲۷ متر مکعب بر ثانیه دبی، ۱۹۸۰  متر مکعب حجم عملیات سنگ و سیمان و ۱۱۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب حجم عملیات خاکی ساخته خواهد شد.

خسرو شهبازی افزود: طرح بند سنگی ملاتی رسوب‌گیر روستای فشان نیز آغاز خواهد شد که از جمله ویژگی‌های این طرح، ۱۲۶ هزار و ۳۷۰ مترمکعب حجم آبگیری، ۷ متر ارتفاع بند، ۱۰ متر عرض سرریز ، ۱۶.۵ متر مکعب بر ثانیه دبی،۱۸۵۰ متر مکعب حجم عملیات سنگ و سیمان و ۵۰۰۰ متر مکعب حجم عملیات خاکی خواهد بود.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای  این دو پروژه مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال برآورد شده است که پس از تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور همچنین گفت: ساخت دو عدد بند سنگی ملاتی در روستای اسماعیل آباد شهرستان خفر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

شهبازی با اشاره به ویژگی‌های این دو بند، عنوان کرد: ۲۱۶ هزار و ۶۹ مترمکعب حجم آبگیری ،۷ متر ارتفاع ، ۲۰ متر عرض سرریز ، ۲۷۹۶ مترمکعب حجم عملیات سنگ و سیمان مشخصات بند اول خواهد بود و بند دوم نیز با حجم آبگیری ۳۰ هزار و ۵۶۴ مترمکعب، ۷متر ارتفاع بند ، ۱۵متر عرض سرریز ،۲۹۹۳ مترمکعب حجم عملیات سنگ و سیمان ساخته می‌شود.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این دو بند مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴ میلیون ریال برآورد شده است که پس از تامین اعتبار عملیات ساخت آنها آغاز خواهد شد.

شهبازی حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب در حوزه آبخیز سد فیر، کنترل سیلاب و تغذیه آبخوان منطقه، جلوگیری از بروز خشکسالی و کمک به اقتصاد بهره برداران منطقه، و ترویج طرح های مشارکت مردمی در استان فارس از جمله اهداف ساخت این طرح‌ها عنوان کرد.

خفر از شهرستان های مرکزی استان فارس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.