به گزارش دریافتی ایرنا، حجت‎الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی کارگروه‌های منطقه‌ای همایش ملی ریحانه النبی درباره علل محبوبیت سردار سلیمانی افزود: مهمترین دلیل محبوبیت و مقبولیت سردار حاج قاسم‌سلیمانی، اخلاص اوست، سلیمانی در دوران دفاع مقدس بدون هیچگونه شائبه‌ای با تمام وجود در تمام صحنه‌ها حاضر بوده و بعد از آن نیز جهاد و مبارزه را به هیچ دلیلی و بدون هیچ چشم‌داشت سیاسی کنار نگذاشته است.
وی ادامه داد: دلیل دومی که محبوبیت سردار سلیمانی را رقم زده است؛ صفا، صمیمیت و همه جانبه نگری اوست، سلیمانی در هیچ دسته، باند و گروهی خود را محدود نکرد و به همه جریان‌های درون نظام صمیمانه وفادار بود و به همه احترام می‌گذاشت و به همین دلیل همه به او احترام می‌گذاشتند.
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: افرادی همچون سردار سلیمانی کم هستند که در اوج قدرت از ظرفیت‌های وجودی‌شان برای همه احترام قایل باشند و جانبدارانه برخورد نکنند.
حجت‌الاسلام موسوی لاری افزود: دلیل سوم محبوبیت سردار سلیمانی این بود که او نماد حضور یک مجاهد انقلابی در عرصه‌ی بین الملل به حساب می‌آمد و همه جریان‌های سیاسی بین المللی از سلیمانی به عنوان کسی که صلح و آرامش منطقه را از طریق دفع اشراری مثل داعش دنبال کرد و هزینه های زیادی را تحمل کرد تا بتواند با ریشه کن کردن عوامل شرارت، صلح و امنیت را به منطقه برگرداند، یاد می‌کنند.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون هزینه‌های زیادی داده است، چهره‌های شاخصی مثل شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی و ۷۲ تن از یارانش، چهره‌های تاثیرگذاری مثل شهیدان اشرفی، مدنی، دستغیب و همه عزیزانی که ذخایر این مملکت بودند از دست داده است اما قرص و محکم و استوار مانده است.
وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت: ضایعه از دست دادن سردار سلیمانی برای همه ملت دردناک است اما ظرفیت وجودی جمهوری اسلامی، قدرت این را دارد تا فرزندان دیگری را به این راه عرضه کند تا ان‌شاالله راه شهید سلیمانی و یارانش تداوم پیدا کند.

جامعه جهانی، ترور سردار سلیمانی را نمی‌بخشد
موسوی لاری افزود: حرکتی که آمریکایی‌ها به دلیل شرارت و خوی استکباری‌شان انجام دادند حتی در داخل آمریکا هم همراه ندارد، ترور سردار قاسم سلیمانی یکی از جنایاتی است که توسط دار و دسته تندروی ترامپ انجام شده و قطعا جامعه جهانی این مساله را به هیچ وجه نمی پذیرد و نمی‌بخشد.
وی ادامه داد: ما با حضور مقتدرانه در عرصه بین‌الملل می‌توانیم اجماعی که شایسته این مساله است علیه جریان حاکم در آمریکا ایجاد کنیم و تا با یک دیپلماسی موفق بتوانیم از خون شهید پاسداری کنیم.
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: نه جمهوری اسلامی و نه حقیقت طلبان جهانی هرگز اجازه نمی‌دهند انسان‌های شروری مثل ترامپ با این جنایات سر به بالین آرامش بگذارند و ان شاالله کسانی هستند که بتوانند خواب خوش آنها را به کابوسی که شایسته آن هستند تبدیل کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.