دکتر سید محمدکاظم تدین روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ، دستورالعمل اداره بیمارستان‌های  مستقل از سوی کمیته ساختار و فناوری‌های مدیریتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین گردید است و بیمارستان شهید فقیهی نیز بر اساس همین دستور العمل ها از این پس با تعرفه دولتی اما فارغ از قید و بندهای اداری بیمارستان های دولتی اداره می شود.

این اقدام در راستای استفاده از ظرفیت یک واحد اجرایی مستقل است که در ماده 2 آیین‌نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به آن اشاره شده است. طبق این ماده، دانشگاه‌ها می توانند واحدهای تابعه را به صورت مستقل اداره کنند.

مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی،نیز  در راستای افزایش بهره وری و رضایتمندی پزشکان و کارکنان و بهبود وضعیت اقتصادی و ارایه هرچه بهتر خدمت به بیماران، در زمینه مالی و پاره ای امور اداری، مستقل شده است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه با اشاره به برپایی نشست های مشترک مسوولان مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی با حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: در برنامه پیش رو، ریاست مرکز آموزشی درمانی، اختیارات بیشتری می یابد و در حیطه های گوناگون از جمله پشتیبانی، آموزش، پژوهش و رفاهی، با نگاهی نو و به صورت موثرتر می تواند نقش آفرینی کند.

مهرداد شریفی تمرکز زدایی در تصمیم گیری را لازمه مدیریت موفق در محیط های پویا و پیچیده دانست و ابراز امیدواری کرد که استقلال نسبی مالی و اداری مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، پس از یک بازه زمانی یک ساله، به ارتقای محسوس شاخص های عملکردی این مرکز منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.