عنایت الله رحیمی پنج‌شنبه در این دیدار افزود: در مقطعی تقاضای روستائیان ما ایجاد راه دسترسی و آب، برق و گاز بود اما امروز یکی از خواسته‌های آنها اینترنت پرسرعت است که بیانگر اقدامات انجام شده در روستاها بعد از پیروزی انقلاب است.

وی ادامه داد: هدفگذاری ما در کلانشهر شیراز به عنوان یک شهر توریستی و شهری که به عنوان پایتخت فرهنگی، ادبی و هنری مطرح است این بود که بتوانیم این شهر را به عنوان یک شهر هوشمند معرفی کنیم که طبیعتا زمینه‌ها و پیش‌نیازها این کار توسعه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات است.

او اظهار داشت: البته در زمینه اجرای فیبر نوری اقدامات خوبی در مرکز استان انجام شده اما هنوز نیاز به کار بیشتری داریم و در زمینه آنتن‌دهی تلفن همراه نیز نقاط کور بسیاری در شیراز داریم که بخشی به گسترش و توسعه شهر و افزایش تعداد مشترکان باز می‌گردد که باید با افزایش تجهیزات این مشکل حل شود.

وی، با اشاره به اینکه فارس بیشترین طول راه‌های کشور را دارد افزود: آزاد راه شیراز - اصفهان که تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود فاقد هرگونه چارچوب ارتباطی است که انتظار است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هم‌اکنون برای ایجاد امکانات ارتباطی در این محور اقدامات لازم را انجام دهد.

رحیمی، ضمن تاکید بر لزوم بروزرسانی و بهبود کیفیت ارتباطات در مراکز گردشگری و فرهنگی استان از جمله تخت جمشید، پاسارگاد و محور ساسانی شد و گفت: با توجه به حضور گردشگرانی از سراسر جهان در این مراکز، کیفیت ارتباطات در این نقاط باید بهبود یابد.

استاندار فارس افزود: علاوه بر این فارس به عنوان حلقه واسط ۶ استان کشور نیز مطرح است و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی مباحث خدماتی و امنیتی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.در دیدارهای مختلفی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم این خواسته‌ها مطرح شده و وزیر ارتباطات  برای کمک به حل این مشکلات و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در فارس قول همکاری و مساعدت داده است.

تقویت پوشش تلفن همراه در جاده‌های فارس را دنبال می‌کنیم
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تقویت پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان پیگیری خواهد شد گفت: یکی از مشکلات اپراتورها در خدمات‌رسانی در این زمینه مشکل تامین انرژی برق است که می‌کوشیم با استفاده از سایت‌های خورشیدی این مشکل را حل کنیم.

حسین فلاح جوشقانی افزود: در خصوص آزاد راه شیراز-اصفهان نیز حداکثر سه ماه پس از افتتاح این پروژه پوشش کامل تلفن همراه را در این محور خواهیم داشت و این از تعهدات اپراتورها است.

۶۱۲۲ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.