روزنامه‌های خبرجنوب، عصرمردم، سبحان، تماشا، افسانه، نیم‌نگاه، طلوع و شیرازنوین نشریات روزانه شهر شیراز هستند که در مطلب حاضر مرروی بر برگزیده تحلیل‌ها و یادداشت‌های برخی از این نشریات خواهیم داشت.
جنگ تحمیلی و دفاع مقدس
روزنامه عصر مردم در شماره ۶۷۲۸ سرمقاله‌ای با عنوان "جنگ تحمیلی و دفاع مقدس" به قلم محمد عسلی صاحب امتیاز و مدیر مسئول این روزنامه منتشر کرده است.
نویسنده در بخشی از این سرمقاله به نقش جنگ و صلح در زندگی بشر در ادوار مختلف پرداخته و در خصوص مصائب جنگ سخن گفته است.
در این سرمقاله نویسنده با یادآوری جنگ تحمیلی هشت ساله، با شعری از سعدی به درسی که این جنگ به جهانیان داده اشاره کرده است.
حال و روزناخوش تنها ایوان سنگی فارس
روزنامه خبرجنوب نیز در شماره ۱۱۲۰۰ خود در مطلبی به نقل از عباس‌پور رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان استهبان به حال و روز مسجد سنگی ایج پرداخته است.
در این مطلب به شباهت این اثر تاریخی یک هزار و ۸۰۰ ساله با طاق بستان کرمانشاه اشاره شده اما این شباهت هم نتوانسته این اثر تاریخی را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کند.
فرصتی برای انتقال ارزش‌ها
روزنامه سبحان نیز در شماره ۴۹۷۵ خود در ستون دریچه خود مطلبی تحت عنوان "فرصتی برای انتقال ارزش‌ها" به قلم لیلا غضنفری درج کرده است.
نویسنده در این مطلب که در آستانه ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس منتشر شده بر لزوم بیان دستاوردهای دفاع مقدس و آشنا کردن نسل‌هایی که آن دوران را تجربه نکرده‌اند با این دستاوردها تاکید کرده است.
همچنین در این مطلب به مباحثی همچون ضرورت بهره‌برداری سریع از موزه دفاع مقدس شیراز و تولید آثار هنری همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره شده است.
شرط
روزنامه افسانه هم در شماره ۳۹۶۷ خود در ستون روزن مطلبی با عنوان "شرط" به قلم حمید مقدس‌فرد منتشر کرده است.
نویسنده در این مطلب به بررسی شرایط سینمای کشورمان پرداخته و علل اینکه چرا سینمای ایران نمی‌تواند فیلم اجتماعی بسازد را بررسی کرده است.
نویسنده مطلب خود را اینگونه به پایان رسانده است: خوب است یک کارگردان زبنده درباره این پدیده فیلمی بسازد که شرط اصلی آن آشتی دادن حرفه فیلمسازی با مخاطب و حفظ جایگاه سینما بودن افتادن در گیشه‌پسندی است، کاری که بسیار مشکل است.
صفحه پیچیده شطرنج خاورمیانه و بازیگرانی متفاوت
روزنامه نیم‌نگاه نیز در شماره ۱۹۱۴ خود در ستون دیده‌بان به قلم مهدی آماده سردبیر این نشریه مطلبی تحت عنوان "صفحه پیچیده شطرنج خاورمیانه و بازیگران متفاوت" منتشر کرده است.
نویسنده در این مطلب به شرایط پیچیده منطقه خاورمیانه و حمله پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در کشور عربستان اشاره کرده است.
۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.