غلامحسین مظاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر روز شنبه اعلام کرد: برداشت لیموترش از این باغ‌های این شهرستان  نیمه دوم تیرماه شروع و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد که محصول تولیدی علاوه بر مصرف در سطح شهرستان و مناطق همجوار، در میادین میوه و تره بار شیراز، اصفهان و تهران به فروش می‌رسد.

به گفته وی، افزایش قیمت لیموترش در سال‌های اخیر باعث افزایش تصاعدی سطح زیر کشت این محصول در شهرستان مُهر شده و با توجه به کیفیت مناسب آب و خاک در بخش اسیر این شهرستان، بیشترین سطح زیر کشت مرکبات به ویژه لیمو ترش در این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر، تلفیق تجربه باغ‌ داران سنتی این شهرستان با علم کارشناسان را از دلایل موفقیت باغداران این شهرستان دانست و افزود: اقدام به کشت نهال‌های شناسنامه‌دار تهیه شده از نهالستان‌های دارای مجوز و استفاده از آبیاری قطره‌ای به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب از دیگر اقدامات شاخص همزمان با توسعه سطح زیر کشت لیموترش در این شهرستان است.

استان فارس با ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت لیموترش و تولید بالغ بر ۳۰۴ هزار تن رتبه اول سطح زیر کشت و تولید این محصول در کشور را دارد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۲۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و یکی از مناطق تولید مرکبات‌ در استان فارس است.

۹۷۶۹/ ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.