کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اعلام کرد : هشت واحد صنفی شامل بیرون بر، کبابی، چایخانه، نانوایی، کارگاه لبنیات، فالوده و بستنی فروشی به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و توجه نداشتن به اخطارهای صادره از سوی بازرسان بهداشتی، با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

مسعود قنبریان روز دوشنبه با بیان اینکه این مراکز به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی و همچنین بدون دریافت مجوزهای بهداشتی فعالیت داشتند افزود:  بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی نسبت به تعطیلی موقت آنان اقدام شده است.

وی با اشاره به توجه جدی به سلامت و امنیت غذایی به عنوان اولویت های واحد بهداشت محیط، از شهروندان خواست تا از خرید مواد غذایی از محل های غیرمجاز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به کارشناسان سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

سامانه ۱۹۰ و رسیدگی به ۴ هزار شکایت مردمی 

سامانه ۱۹۰ برای دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش های مردمی در مورد تخلف بهداشت محیط شامل تخلف مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت مواد غذایی، آب و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس آمارهای موجود  در چهار ماه نخست سال جاری بیش از چهار هزار شکایت در این سامانه ثبت و از سوی بازرسان بهداشت محیط پیگیری شده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال ۹۷، به طور تقریبی دو برابر بوده و این موضوع نشان از اطلاع رسانی مناسب و اعتماد مردم به بازرسی ها دارد.

 شهروندان می توانند در تمامی نقاط استان، به صورت رایگان، بدون نیاز به پیش شماره و با تمامی اپراتورهای تلفن همراه و همچنین تلفن های ثابت، تنها با گرفتن شماره ۱۹۰ با سامانه تماس برقرار کرده و با راهنمایی منشی تلفن گویا با کارشناسان بهداشت محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت ارتباط برقرار کنند.

 شکایت یا گزارش دریافت شده در سریع ترین زمان ممکن به بازرس بهداشت محیط منطقه موردنظر ارسال می شود و کارشناس بهداشت محیط منطقه بر اساس گزارش دریافتی، به محل مراجعه و با انجام اقدامات قانونی لازم و اعلام گزارش به ستاد مرکز بهداشت، نتیجه از سوی کارشناس توزیع خبر در سامانه درج می شود.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.