با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کازرون دو واحد کوره زغال گیری که به صورت غیر قانونی در اراضی جنگلی این شهرستان ایجاد شده بود ، شناسایی و تخریب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سید مجتبی ایران محبوب گفت: در راستای حفاظت از جنگل‌ها و صیانت از اراضی ملی دو واحد کوره زغالی که به صورت غیر قانونی در منطقه “سمغان” بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون در حال فعالیت بودند، کشف و امحاء شد.

وی با اشاره به پیگیری های منابع طبیعی شهرستان مبنی بر توقیف و پلمپ کارگاه های غیر مجاز تولید زغال در سطح اراضی ملی این شهرستان افزود: در این راستا در یک عملیات منسجم نیروهای منابع طبیعی به سرنخ‌هایی از فعالیت سودجویان در قطع درختان سرسبز بلوط و تبدیل آنها به زغال دست یافتند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی و بررسی های بعدی بلافاصله ماموران منابع طبیعی وارد عمل شده و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه مورد نظر طی یک عملیات غافلگیرانه متخلفان را دستگیر و دو واحدکوره زغالی ایجاد شده را تخریب کردند.

ایران محبوب همچنین با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم محلی این منطقه در شناسایی متخلفان اظهار داشت: در پیگیری های به عمل آمده  مشخص شد این افراد به طرز ماهرانه ای در تاریکی شب اقدام به قطع درختان بلوط کرده و پس از انتقال آنها به این کوره های زغالی آنها را تبدیل به زغال می کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اشاره به سیر قضایی پرونده برای این متخلفان اظهار داشت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه های طبیعی شهرستان کازرون اظهار داشت: بر اساس ماده ۴2 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع ، احداث هر گونه کوره زغال در مجاورت جنگل ممنوع است و متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی نیز محکوم خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.