به گزارش ایرنا مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، دوشنبه در آیین گشایش کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در فیروزآباد گفت: تمام خدماتی که در شعب تامین اجتماعی ارایه می شود در این کارگزاری‌ انجام می‌شود و این کمک بزرگی به بیمه‌شدگان این شهرستان است.
عبدالکریم نباتی بیان داشت: در شهرستان فیروزآباد ١٧هزار نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که با افراد تابع آنها و با احتساب سه هزار و ٥٠٠ نفر مستمری‌بگیر، شمار آنها به بیش از ٥٠ هزار نفر می‌رسد.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی و یک سازمان درآمد ـ هزینه‌ای است که حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده نمی کند بلکه منابع آن باید با توجه به حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌شود تامین شود تا بتواند وظایفی را که برابر قانون به آن محول شده انجام دهد.
نباتی، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی، جزو بزرگترین نهادهای بیمه‌گر کشور و منطقه است، اظهار داشت: افزون بر ٥٠ درصد جمعیت کشور یعنی بیش از ٤٣ میلیون نفر زیر پوشش این سازمان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس ادامه داد: هم اینک بیش از ٢ میلیون و ١٨٤هزار نفر از جمعیت این استان یعنی ٤٥ درصد تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد 190 هزار نفر از آنان مستمری بگیر هستند.
نباتی بیان کرد: تعهدات این اداره کل بسیار سنگین است به عنوان نمونه تا پایان سال ٩٧ ماهیانه به صورت نقدی ٢٦٠ میلیارد تومان به حساب مستمری‌ بگیران واریز شد و علاوه بر این ماهیانه ١٢٠ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌شود.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه بخش فناوری اطلاعات یکی از محورها و اولویت های این سازمان است و هم اکنون ٦٥ خدمت الکترونیکی به متقاضیان ارایه می شود تا مخاطبان این سازمان به جای مراجعه حضوری بتوانند از طریق اینترنت، خدمات خود را دریافت کنند.
نباتی افزود: هم اکنون ٧٣ هزار کارفرمای فعال در استان فارس وجود دارد که این افراد باید در گذشته، هر ماه در سراسر استان به شعب تامین اجتماعی مراجعه و حق بیمه‌ها را به صورت حضوری پرداخت می‌کردند اما امروز ٩٨ درصد از این کارفرمایان این کار را به صورت غیرحضوری انجام می دهند و در وقت، انرژی، منابع و رفت و آمد این افراد صرفه‌جویی قابل توجهی می شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.