به گزارش خبرنگار ایرنا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز، شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور، گفت: این دانشگاه جزو مراکز علمی پیشرو کشور در عرصه برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است.
مجتبی واعظی، افزود: فرهنگ و هنر، چشمان بینایی است که از آن می توان برای پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی و همچنین التیام دردهای جامعه از آن استفاده کرد.
وی ادامه داد: در عرصه هنرهایی مانند سینما، فیلم و عکس می توان مسایل و چالش های اجتماعی را بهتر دید و درک کرد و با بهره گیری از همین ابزار در مسیر ترمیم جامعه گام برداشت.
او اضافه کرد: هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور با 2 موضوع آزاد و آسیب های اجتماعی و در بخش های فیلمنامه نویسی، عکس و فیلم کوتاه برگزار شد.
واعظی بیان کرد: دانشجویان متقاضی شرکت در این جشنواره، آثار خود را از پانزدهم دی ماه الی یازدهم اسفند 97 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
وی گفت: در مدت یاد شده، 610 نفر از دانشجویان 120دانشگاه کشور از 31 استان، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
واعظی افزود: 408 فیلمنامه، 105 عکس و 2 هزار و 178 فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره رسید و از میان این تعداد آثار، 22 اثر در بخش های مختلف این جشنواره به عنوان برتر شناخته شده و همچنین در مدت چهار روز برگزاری این رویداد هنری، 10 فیلم برتر در شیراز به نمایش درآمد.
در بخش ویژه عکس هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور، حمید شاه بدی، شاهوا احمدی و مهدی اصفهانی به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند و همچنین زهرا حیدری، مهرداد فتحی و کیوان جعفری نیز در بخش آزاد عکاسی با تلفن همراه به ترتیب جایگاه اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش آزاد عکاسی با دوربین نیز، ساجد حق شناس حائز رتبه اول شد، جواد رضایی و پژمان مولایی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در بخش فیلمنامه، حامد طالبیان با فیلم بوم سفید در بخش 100ثانیه، جعفر صیادی با فیلم جادوی عشق در بخش پویا نمایی، آمنه منشی زاده برای ساخته ای با عنوان پریوش، در بخش تجربی احسان شادمانی برای فیلم بالین، در بخش فیلم مستند فریدون عربی برای فیلم لاله و در بخش ویژه با موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی اعظم مرادی برای فیلم آرزوی گمشده حائز جایگاه برتر شناخته شدند.
جایزه بهترین فیلمبرداری این دوره جشنواره نیز به حامد حسینی سنگری برای فیلمبرداری فیلم تشریح و در بخش تدوین نیز عماد خدابخش برای تدوین‌ همین فیلم به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر مرد این جشنواره نیز به علیرضا ثانی فر برای بازی در فیلم تشریح و جایزه بهترین بازیگر زن به شادی کررودی برای بازی در فیلم مثل بچه آدم، اهدا شد.
همچنین جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره به آرین وزیری برای فیلمنامه مثل بچه آدم رسید و آرین وزیری دفتری نیز برای فیلم مثل بچه آدم به عنوان بهترین کارگردان شناخته شد.
هیات داوران این جشنواره، فیلم تشریح به کارگردانی سیاوش شهابی را به عنوان بهترین فیلم داستانی انتخاب کردند و همچنین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره به محمدرضا امین عابدی و امیر حسین شاکری برای تهیه فیلم آتو، تعلق گرفت.
نرگس آبیار، پریناز ایزدیار، هومن بهمنش، احمد الستی، محمد آفریده و حامد طالبیان از جمله داورهای هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور بودند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.