به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه بهر برداری از این طرح بیان داشت : وزارت بهداشت از همه ظرفیت های قانونی برای تامین خدمات مورد نیاز در حوزه سلامت و بخش های بیمارستانی و درمانی استفاده می کند.
وزیر بهداشت ادامه داد: برای تأمین داروهای بیماران خاص و دیگر بیماران مشکلی به نام کمبود دارو وجود ندارد و علیرغم فشار تحریم‌ها با تمهیدات اندیشیده شده تدارک داروی مورد نیاز مردم در طول سال 98 دیده شده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت با تقویت سه بسته کاهش پرداخت از جیب، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری تیم پزشکی در مناطق کمتر برخوردار ادامه می یابد، افزود: در حال حاضر، تعداد زیادی پانسیون پزشک در کشور در حال ساخت است تا برای ماندگاری پزشکان انگیزه ایجاد کنیم.
نمکی افزود:از سوی دیگر بخش خصوصی را برای مشارکت در حوزه سلامت ترغیب می کنیم.
دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مراسم بهره برداری از این طرح بهداشتی و درمانی اظهار داشت: بیمارستان حضرت قائم(عج) با میانگین ماهانه 24 هزار مراجعه کننده بیماران سرپایی و دو هزار و 200 بیمار بستری، دارای ساختمانی به متراژ 11 هزار و 500 متر مربع و دارای 124 تخت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با اجرای طرح توسعه بیمارستان با چهار هزار و 400 متر مربع زیربنا، 88 تخت به این تعداد افزوده می شود و مجموع تخت های این مرکز درمانی، به 212 تخت رسید.
بهادر اضافه کرد: این پروژه شامل 12 تخت در بخش مراقبت های ویژه نوزادان ، 12 تخت در بخش مراقبت های بزرگسالان ،تخت های مراقبت قلب و عروق ، 11 تخت در بخش بستری داخلی و جراحی مردا ن و همچنین 15 تخت در بخش بستری داخلی و جراحی زنان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد، با حضور متخصصان قلب، چشم، پوست، ارتوپد، زنان، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، کلیه و مجاری ادراری، داخلی، بیهوشی، رادیولوژیست، پاتولوژیست، فوق تخصص غدد، جراح مغز و اعصاب، نورولوژیست و داخلی، پذیرای بیماران است.
شهرستان فیروزآباد با 127 هزار و 243 نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.