پایگاه اطلاع رسانی مخابرات منطقه فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از سید حمید حسینی بیان کرد: شهروندان در صورت مواجه با چنین موارد و تماس هایی به هیچ وجه اطلاعات حساب بانکی و کارت های اعتباری خود را در اختیار هیچ فرد و مجموعه ای قرار ندهند.
او ادامه داد: بتازگی برخی کلاهبرداران به دنبال آگاهی یافتن شهروندان نسبت به شیوه های کلاهبرداری از طریق کارت به کارت و تلفنی، شیوهای جدیدی را برای اغفال مردم و کشاندن آنان به پای خودپرداز بانک ها در پیش گرفته اند به این نحو که با انتقال (دایورت) شماره تماس گیرنده بر روی شماره یکی از مراکز مخابراتی، صدا و سیما یا دیگر مراکز، اعتماد افراد را جلب کرده و نقشه خود را عملیاتی می کنند.
وی، با اشاره به وقوع چندین مورد از این کلاهبرداری گفت: بررسی ها نشان می دهد که اکثر شماره هایی که افراد سودجو و فرصت طلب برای فریب مردم از آنها استفاده می کنند شماره های تلفن همراه اعتباری است که به شماره تلفن نهادهای عمومی انتقال (دایورت) شده و اعتماد مخاطب را به این وسیله جلب کرده اند.
حسینی افزود: بر همین اساس از تمام شهروندان و مشتریان اپراتورهای مخابراتی استان تقاضا می شود در صورت مواجه با موارد مشابه، ضمن خودداری از دادن اطلاعات شخصی و محرمانه مالی و حساب های بانکی خود، مورد را سریعا به مراجع انتظامی، حوزه بازرسی مخابرات منطقه فارس و یا سامانه 2021 اطلاع دهند.
مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه فارس بیان کرد: امکان انتقال (دایورت) شماره تلفن با هدف تسهیل ارتباطات مخابراتی و تلفنی کاربران و مشتریان طراحی شده و هرگونه سوء استفاده از این خدمت، پیگرد قضایی و قانونی به همراه دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.