به گزارش ایرنا جابر مهدیار، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در استان فارس اماکن وقفی امام رضا (ع) کم داریم، به همین سبب ساز و کاری ایجاد کردیم تا کسانی که تمایل به ایجاد وقف برای این امام بزرگوار دارند، از طریق دفتر آستان قدس رضوی نسبت به این کار اقدام کنند.
وی، با اشاره به منشور ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر استمرار فعالیت‌های آستان قدس در خارج از مشهد، گفت: دفتر آستان قدس رضوی با همین هدف در شهریورماه سال 95 در استان فارس راه‌اندازی شد.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس بیان داشت: تا کنون 11هزار خادمیار رضوی از استان فارس برای خادمی این آستان مقدس ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند که این رقم به‌ صورت مداوم در حال افزایش است.
وی، با بیان اینکه خادمیاران رضوی برای خدمت به حرم امام رضا (ع) اعزام خواهند شد، گفت: ساز و کار گزینش این 11 هزار نفر به صورت استعلام، مصاحبه و آموزش‌ انجام شده است.
مهدیار افزود: این نمایندگی از زمان تاسیس تا کنون برای رفع محرومیت‌ها، 120میلیارد ریال جمع‌آوری کرده است که در اموری همچون اهدای کارت‌های نقدی، کمک به بیماران، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و یتیمان نیازمند هزینه شده است.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد: افزون بر این پنج هزار بسته تغذیه خشک، 13هزار بسته لوازم‌التحریر، 235 مورد جهیزیه و گوشت معادل 200 راس گوسفند در میان نیازمندان استان فارس با همکاری یک هزار و 200 نفر تقسیم شده است.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در استان‌ها، شناسایی افراد بالای 40 سالی است که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند و تا کنون 50 هزار نفر زائر اولی از فارس به حرم رضوی اعزام شده اند.
مهدیار با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای روستاییان و نیازمندان با هدف جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، افزود: نمایندگی آستان قدس در این زمینه هشت هزار شغل را برای سه مرحله کاری پیش‌بینی کرده است و تا کنون نزدیک به 400 شغل ایجاد شده است و در سال 98 برای 750 نفر دیگر نیز شغل پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: مهمترین مساله ای که برای راه اندازی مشاغل در پی آن هستیم، ایجاد کارگاه‌های تولیدی پیوسته ای است که از مرحله تولید تا مصرف نیازمندان از آن بهره مند می شوند.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد: از دیگر اهداف این نمایندگی، رفع محرومیت‌ از روستاهای هدف در حوزه عمرانی است که شامل انجام خدماتی مانند، بهسازی و تعمیر مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، تعمیر منازل مسکونی نیازمندان و رفع مشکل زیست محیطی نیازمندان است که با کمک 80 گروه جهادی انجام می شود.
وی بیان داشت: ایجاد مراکز مشاوره برای پیشگیری از طلاق، تلاش برای سهولت در ازدواج جوانان، واسطه‌گری ازدواج و کاهش میزان طلاق از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در فارس است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.