به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با اهالی منطقه چهار شهرداری شیراز افزود: تعدد تردد ماشین آلات سنگین در شهر، سبب افزایش هزینه های نگهداری شهر می شود.
وی بیان کرد: هر چه این ترددها بیشتر باشد شاهد تحمیل هزینه هایی همچون انجام آسفالت و مرمت روکش آن، ایجاد و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین ایجاد ترافیک و اخلال در تردد درون شهری خواهد شد و با توجه به این مسایل ضروری است که ترمینال باربری شیراز هرچه زودتر به خارج از این شهر منتقل شود.
او اظهار داشت: برای انتقال مجموعه ترمینال باربری به خارج از شهر آماده همکاری با شهرداری و مالکان هستیم تا افزون بر جلب رضایت شهروندان به ویژه ساکنان اطراف این ترمینال، جلو بروز و تشدید مشکلات مطرح شده نیز گرفته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: پیشتر نیز اقداماتی برای انتقال این مجموعه و دست یافتن به توافق با مالکان مربوطه انجام داده ایم و در همین زمینه طرحی با هماهنگی شهرداری مرکزی و شهرداری منطقه چهار شیراز تهیه شد.
رحیمی افزود: در ادامه توافقی نیز با مالکان مجموعه ترمینال باربری برای خروج این مجموعه حاصل شد و امروز نیز همانند گذشته آمادگی خود را برای عملیاتی کردن این مهم اعلام می کنیم.
او ادامه داد: در صورت تهیه و آماده کردن طرح جدید از سوی شهرداری و حصول توافق با مالکان، ما نیز در مجموعه استانداری آماده همکاری برای جا به جایی ترمینال در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.
وی، اصلاح وضعیت کمربندی و کاهش مشکلات ترددی این محور را نیز از مهمترین برنامه های دستگاه های متولی برشمرد و گفت: از ورودی شمالی شهر در منطقه اکبرآباد دور برگردان های جدیدی در طول کمربندی ایجاد شده و با تعریض کمربندی و ایجاد گاردریل های جدید این عملیات تا منطقه سلطان آباد ادامه خواهد داشت.
رحیمی افزود: هم اینک شهرداری شیراز، پنج تقاطع در این محور در دست اجرا دارد و اداره کل راه و شهرسازی فارس هم بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده در این زمینه سه تقاطع جدید در کمربندی شیراز احداث خواهد کرد که امیدواریم عملیات اجرای آنها در سال 98 آغاز شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.