داریوش نویدگویی،جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،با اشاره به قرار داشتن در آستانه فصل بازگشایی مدارس افزود: بسیاری از خانواده ها چند هفته مانده به شروع مهر به راحتی وسایل، لوازم تحریر و تحصیل فرزندانشان را تهیه می کنند اما با توجه به وضعیت اقتصادی موجود،خانواده های زیادی نیز هستند که در این شرایط قادر به تامین ملزومات مدرسه نیستند و شرمنده فرزندانشان می شوند و بعضا دانش آموزانی به همین دلیل،ترک تحصیل نیز می کنند.
نویدگویی ادامه داد: مراکز خیریه ای از جمله چهار مرکز سرای مهربانی و دو مرکز یار مهربان متعلق به مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز هستند که هدایای کالایی و نقدی شهروندان نیک اندیش را به دست این دانش آموزان در آستانه شروع سال تحصیلی می رسانند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان شیرازی می توانند در حد توان خود حتی یک مداد مشکی را برای دانش آموزان نیازمند خریداری کنند و به دست این دانش آموزان برسانند،اظهار داشت: شش مرکز متعلق به مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز نیز آماده رساندن کمک های مردم شیراز به دست دانش آموزان نیازمند است.
نویدگویی ادامه داد: مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز توانسته اعتماد شهروندان شیرازی را جلب کند و وسایل مورد نیاز افراد نیازمند جامعه از جمله کتاب،البسه،دارو،لوازم تحریر،اسیاب بازی، مواد غذائی و ... را به دست نیازمندان واقعی برساند.
وی گفت: مردم کتاب های اضافی و گاه نو را به این مجموعه اهدا می کنند و نهادهای متقاضی و افرادی که به این کتابها نیاز دارند نیز بصورت رایگان از این کتاب ها بدون نگه داشتن هیچگونه وجه و یا کارت شناسایی استفاده می کنند و بعد از مطالعه آن را برمی گردانند.
وی اظهار داشت: از اسفند سال 94 که این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده تا پایان مرداد ماه امسال 162هزار و 234 دست انواع البسه به این مجموعه وارد و تاکنون بیش از 136 هزار دست از این لباس ها به نیازمندان اهدا شده است.
نوید گویی ادامه داد: خیرین در 18 ماه گذشته 10 هزار و 367 نوع اسباب بازی به این مرکز اهدا کرده اند که تاکنون ن9 هزار و 993 عدد به کودکان نیازمندان داده شده و همچنین در این مدت 68 هزار و 262 جلد انواع کتاب وارد این مجموعه شده که از این تعداد 51 هزار و 855 نسخه آن به نیازمندان اهدا شده است.
وی اضافه کرد: 9 هزار و 407 دستگاه انواع لوازم منزل به سرای مهربانی واگذار شده که تاکنون هشت هزار و 727 دستگاه آن به دست نیازمندان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 65 نیروی افتخاری در این مجموعه فعالیت می کنند،گفت: هزار و 27 بسته لوازم تحریر در 18 ماه گذشته به این مرکز واگذار شده که 711 عدد از این بسته ها به دست دانش آموزان نیازمند رسیده و همچنین از شش هزار و 563 بسته مواد غذایی اهدا شده شش هزار و 460 بسته آن به نیازمندان واگذار شده است.
نویدگویی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دیگری نظیر همیار ترافیک و فضای سبز نیز زیر نظر این مجموعه شکل گرفته که در حال حاضر در بحث همیار ترافیک حدود 300 نفر با این مجمع همکاری دارند.
وی عنوان کرد: چهار سرای مهربانی در شیراز در بلوار چمران،بلوار رحمت سه راه دارالرحمه،حدفاصل شهرک بزن و گلدشت حافظ، و بلوار مدرس نبش جانبازان(پودنک) واقع شده اند که شهروندان می توانند کمک های خود را از جمله لوازم تحریر ،به این مراکز تحویل دهند تا از طریق خیریه های معتبر به دست نیازمندان برسد و یا کمک های نقدی خود را با این هدف به شماره کارت 5047061021278045 بنام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز واریز کنند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.