مکان: افغانستان/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ریزش سنگین برف و باران شدید در 20 ولایت افغانستان همچنان ادامه دارد و از میان مردم این کشور قربانی می‌ گیرد.

با ادامه بارندگی شدید در سراسر این کشور تاکنون 18 نفر در رویدادهای جداگانه در سه ولایت جان شان را از دست داده‌ اند و 29 نفر دیگر هم زخمی شده‌ اند.

با احتساب جان باختن این 18 نفر، شمار جان باختگان موج سرما و برف امسال در افغانستان به دست‌ کم 24 تن رسیده است. دمای هوا در برخی نقاط این کشور به 12 درجه سانتی گراد زیر صفر رسیده است.

بارش باران در ولایت قندهار باعث فروریختن سقف یک خانه و کشته شدن 9 نفر از جمله زنان و کودکان شد. در این ولایت همچنین در رویدادهای دیگری 20 نفر زخمی شده‌ اند.

در منطقه «قادر آباد» مرکز ولایت «هرات» نیز در حادثه‌ ای مشابه 6 نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی والی هلمند نیز می‌ گوید که در اثر بارش باران شدید و سیل 3 نفر در این ولایت جان باخته و 9 نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

او گفت که در 13 ولایت افغانستان بارش برف ادامه دارد و در سایر ولایت‌ ها نیز شهروندان افغان شاهد بارش شدید باران هستند.

به دلیل بارش برف بعضی مسیرهای ارتباطی در مرکز افغانستان بسته شده است.

تنها بزرگراه شمال افغانستان که 9 ولایت شمالی را به پایتخت این کشور متصل می‌ کند به علت ریزش سنگین برف مسدود شده است.

اداره حفظ و مراقبت از مسیر سالنگ (بزرگراه شمال افغانستان) اعلام کرد: این مسیر به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک از شب گذشته به روی همه خودرو‌های سواری و باری مسدود است و احتمال می‌ رود تا 24  ساعت آینده همچنان بسته بماند. ارتفاع برف در بخش‌ هایی از این مسیر به حدود یک متر رسیده است.

سالنگ، تنها بزرگراه شمال افغانستان است که 9 ولایت شمالی بلخ، بغلان، قندوز، فاریاب، جوزجان، تخار، بدخشان، سرپل و بدخشان را به پایتخت این کشور وصل می‌ کند.

این بزرگراه از مناطق بسیار سرد افغانستان است که همه ساله تعدادی از مسافران به دلیل سرمای شدید و سقوط بهمن جان خود را از دست می‌ دهند.

گفته می شود بارندگی ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

در ولایت هرات در غرب افغانستان نیز پلیس اعلام کرده که تلاش می‌ کند به افراد گرفتار شده در برف و آسیب‌ دیدگان از باران کمک کند.

پلیس هرات افزوده که تلاش دارد تا مسیرهای منتهی به شهر هرات را که به دلیل ریزش برف بسته شده، باز نگهدارد. از مردم نیز خواسته که حوادث مرتبط به بارش برف را به پلیس اطلاع دهند.

مسئولان محلی استان غزنی نیز امروز اعلام کردند: نظامیان افغان ده‌ ها مسافر را که در شهرستان «قره باغ» غزنی در برف و کولاک گرفتار شده بودند، نجات دادند.

افغانستان از جمله آسیب پذیرترین کشور‌های جهان در برابر حوادث طبیعی است که همه ساله صد‌ها کشته برجای می‌ گذارد.

 

مکان: افغانستان

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.