مکان: هنگ کنگ/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رای‌ دهندگان در هنگ‌ کنگ با حضور پای صندوق‌ های رای انتخابات شورای شهر، یک رکورد جدید در میزان شرکت کنندگان را رقم زده‌ اند. به گزارش رسانه‌ ها، تا ظهر به وقت محلی میزان شرکت کنندگان از انتخابات سال 2015 نیز بیشتر شده است.

گزارش‌ ها حاکی است که انتخابات شورای شهر هنگ کنگ امروز با مشارکت بالای مردم در این انتخابات برگزار شده است.

بنابر گزارش‌ های رسمی، بیش از 2.1 میلیون نفر در هنگ کنگ تا ساعت 16:30 بعدازظهر به وقت محلی، رای داده‌ اند و مشارکت تاکنون 52 درصد در این انتخابات بوده است.

بنابر این گزارش در حالی که حدود چند ساعت تا پایان زمان رای‌ گیری باقی مانده، میزان مشارکت سه برابر بیشتر از انتخابات چهار سال قبل گزارش شده است.

قرار است اعلام نتایج اولیه این انتخابات از نیمه شب به وقت محلی آغاز شود.

در این انتخابات 1104 کاندیدا برای 452 کرسی شده‌ اند و 4.1 میلیون هنگ‌ کنگی واجد شرایط این رای گیری هستند.

همچنین اگر کاندیداها بتوانند رای های لازم را کسب کنند، شش کرسی در شورای قانونگذاری هنگ کنگ و 117 کرسی در پنل عضوگیری که رئیس اجرایی را انتخاب می‌ کند، به دست خواهند آورد.

این انتخابات در شرایطی برگزار شده است که اعتراضات هنگ کنگ، به بزرگ ترین بحران سیاسی هنگ کنگ از زمان پایان استعمار انگلیس در سال 1997 تبدیل شده است.​

این اعتراضات درباره لایحه «استرداد متهمان قضایی خارجی از این منطقه به چین» آغاز شد؛ لایحه‌ ای که عامل اصلی اعتراضات چند ماه اخیر در هنگ کنگ بوده است. اما لغو این لایحه هم نتوانسته از شدت اعتراضات بکاهد.

 

 

مکان: هنگ کنگ

منبع: شبکه الجزیره

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.