محمدحسن طهرانی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 6 واحد از هشت واحد این نیروگاه با سوخت پاک گاز طبیعی در حال تولید برق و خدمات رسانی به مردم زاهدان است.
وی مصرف تقریبی گاز در 6 نیروگاه زاهدان را 950 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: شرکت گاز هیچ گونه مانعی در تامین گاز این نیروگاه نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: گاز طبیعی در مقایسه با گازوئیل علاوه بر اینکه سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی دارد توانسته صرفه جویی اقتصادی چشمگیری یعنی حدود 100 میلیون دلار در سال را به ارمغان آورد که این صرفه جویی هم سو با بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی هر چه بیشتر در کشور است.
طهرانی مقدم افزود: گاز دار کردن 2 واحد باقی مانده نیروگاه زاهدان نیز تا پایان تابستان امسال انجام می شود.
به گزارش ایرنا، خط لوله انتقال گاز در اواخر دولت یازدهم به زاهدان رسید و با حضور رئیس جمهوری شعله گاز در این شهر روشن و برافراشته شد و با وجود اینکه کمتر فردی گمان می کرد این کار عملی باشد اما اینک فرایند ایجاد شبکه گاز در شهر زاهدان با سرعت بالایی در حال انجام است که حفاری های بیشتر معابر زاهدان برای لوله گذاری نشان از این سرعت عمل دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.