سعید علی بزرگ‌ زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمایشگاه سم شناسی در منطقه آزاد چابهار به منظور تامین امنیت غذایی در سطح این منطقه راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: اندازه ‌گیری محصولات کشاورزی و شناسایی آفات نباتی می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی تولید و عرضه را حل کند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این آزمایشگاه دیگر نیازی به ارسال نمونه‌ های غلات به خارج از منطقه آزاد چابهار برای انجام آزمون نیست.
وی افزود: اطمینان از صحت نتایج، صرفه‌ جویی در زمان و هزینه ارسال انجام آزمون از دیگر مزایای راه ‌اندازی بخش اندازه ‌گیری سموم و دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی است.
مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: واردات مواد اولیه برنج و چای که عمده محصولات واردات مواد غذایی را در برمی ‌گیرد مشمول آزمون سموم دفع آفات نباتی هستند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار و 9 پیکره در اردیبهشت سال 1370 با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در 22 بهمن سال 1371 همزمان با کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت رسما افتتاح شد.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.