علیرضا نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر 300 فرهنگی سیستان و بلوچستان در قالب 17 گروه جهادی در این طرح مشارکت داشتند.
وی ایجاد فضای مطلوب مطالعاتی، دسترسی دانش آموزان به دبیران مجرب، آشنایی فراگیران با مهارتهای مطالعه و ایجاد عدالت آموزشی در تعطیلات نوروزی را از مهمترین اهداف برگزاری این طرح ذکر کرد.
وی افزود: برگزاری آزمون های آزمایشی و کلاس های آموزشی، رفع اشکالات درسی، جمع بندی، تست و بررسی نقاط ضعف دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری اعتکاف علمی است.
وی بیان کرد: اعتکاف علمی فرصتی طلایی برای دانش آموزان است تا بتوانند فارغ از شلوغی های محیط منزل در تعطیلات نوروز به مطالعه و مرور دروس خود بپردازند و خود را برای امتحانات و آزمون 97 آماده کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پرهیز از برنامه ها و کارهای بیهوده و تکراری را ضروری دانست و افزود: سیستم پویا و خلاق، روزمرگی و فرسودگی را نمی پذیرد بلکه طراحی سنجیده و فکورانه را می طلبد.
نخعی نیاز امروز جامعه را انسان های اخلاق گرا، کارآمد، با درک دیگران و فهم از شرایط و محیط پیرامون ذکر کرد و گفت: مدرسه ای کار آمد است که بتواند با دانش آموزان و جامعه ارتباط مطلوب و تنگاتنگ داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 300 مدرسه سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.