عبدالغفور ایران نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار یکی از نیازهای مهم مردم در جنوب سیستان و بلوچستان است که می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان این منطقه را برطرف کند.
وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری این پروژه بزرگ بهداشتی و درمانی، اختصاص پزشک متخصص و راه اندازی بخش های تخصصی خدمت بزرگی به مردم محروم جنوب سیستان و بلوچستان خواهد شد.
وی افزود: مردم بیش از 20 سال است که چشم انتظار ساخت این بیمارستان هستند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهار بیمارستان در حوزه انتخابیه چابهار نیاز است، خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان 220 تختخوابی کنارک، بیمارستان 96 تختخوابی قصرقند، بیمارستان 220 تختخوابی نیکشهر و بیمارستان 32 تختخوابی زرآباد از ضرورت ها و خواسته های مهم مردم این منطقه است.
ایران نژاد گفت: علاوه بر موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، 2 بیمارستان دیگر نیز در شهرهای زاهدان و ایرانشهر ساخته می شود.
وی ادامه داد: براساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان ساخت این بیمارستان ‌ها پس از بررسی و تصویب در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان، در شورای عالی شهرسازی کشور مصوب شده و زمین مورد نیاز برای ساخت آنها نیز اختصاص داده شده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت سه بیمارستان یاد شده در شهرهای چابهار، زاهدان و ایرانشهر را هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت بنیاد برکت تامین می شود.
وی تصریح کرد: تنها بیمارستان شهر چابهار که در گذشته درمانگاه تامین اجتماعی بوده هم اینک تبدیل به بیمارستان 156 تختخوابی شده است.
نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر گفت: بیمارستان فعلی چابهار قادر به ارائه خدمات درمانی برای جمعیت بیش از 700 هزار نفری حوزه انتخابیه این شهر و شهرهای همجوار نیست.
ایران نژاد اظهار داشت: براساس شاخص های کشوری تعداد تخت ‌های بیمارستان‌ ها به اعضای هر هزار نفر (یک وهشت دهم) 1.8 تخت باید در نظر گرفته شود بنابراین چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند مطابق با استاندارد کشوری نیازمند هزار و 300 تخت بیمارستانی است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.