به گزارش ایرنا علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان از ظرفیت خوب دامی، زیرساخت های بهداشتی، قرنطینه و کشتارگاه های صنعتی برخوردار است.
وی ادامه داد: زمینه اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان با توجه به نزدیکی این استان به مرزهای شرقی کشور برای واردات دام، وجود نژادهای دام بومی چون گاو سیستانی و گوسفند بلوچی، آبزیان، شتر و ماکیان فراهم است.
وی از اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با پست های قرنطینه دامی با در نظر گرفتن پیشنهادات مسئولان استانی خبر داد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به وجود 70 هزار نفر شتر، صید 80 درصد تن ماهیان کشور و برداشت 1200 تن میگو از مزارع سایت گواتر این استان گفت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری در صنعت گوشت، پرورش طیور، توسعه و تجهیز واحدهای فنی و آزمایشگاهی و نظارت بر فرآورده های خام دامی نیازمند حمایت ملی است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: زمینه ایجاد پرواربندی دام در تمامی دامداری های مجاز سیستان و بلوچستان در شعاع بالاتر از 100 کیلومتر از مرز فراهم شود.
وی بیان کرد: حجم واردات دام از مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان صنعت تولید و استحصال گوشت قرمز این استان را به یکی از صنایع اشتغالزا و دارای ارزش افزوده تبدیل کرده است.
وی با اشاره به تهیه سند شتر از سوی جهاد کشاورزی و مستعد بودن زمینه پرورش آن در سیستان و بلوچستان گفت: خروج شتر وارداتی از این استان به منظور کاهش قاچاق به استانهای هدف توسط دامپزشکی برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به انجام مطالعات پژوهشی انجام شده برای تهیه سند شیلات و پرورش شتر گفت: استعداد قابل توجه دامی این استان به علت انجام نشدن کارهای پژوهشی در گذشته، مغفول مانده بود.
علی اصغر جمشیدنژاد تاکید کرد: با توجه به مزیت واردات دام از کشورهای همسایه و نرخ بالای قیمت گوشت؛ سیستان و بلوچستان ظرفیت تامین بخشی از نیاز مصرفی بازار گوشت قرمز کشور را دارد.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به 290 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در بخش دام، طیور و صنایع مرتبط با آن در استان گفت: حدود 100 هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.
علی اصغر میرشکاری اظهارداشت: ظرفیت قرنطینه های دامی در مناطق مرزی باید متناسب با شرایط منطقه بومی سازی شود.
وی با اشاره به ظرفیت صنعتی و سنتی پرورش دام، ماکیان و طیور در سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به 51 درصد جمعیت روستایی این استان دامداری های کوچک توسط تشکل های مردمی در روستاها ایجاد شود.
وی تامین بخشی از گوشت کشورهای حوزه خلیج فارس توسط سیستان و بلوچستان را با رایزنی دیپلماتیک خواستار شد.
به گزارش ایرنا علیرضا رفیعی پور رئیس دامپزشکی کشور صبح امروز/چهارشنبه/ به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کرد.
دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و بازدید از کشتارگاههای صنعتی زاهدان از جمله برنامه های رئیس سازمان دامپزشکی در این سفر بود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.