فرشید عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پاسخگویی مسئولان و کارگزاران نظام به نهادهای قانونی و مردم یکی از مسائل مورد توجه دین اسلام و انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: شفاف سازی در مورد نحوه هزینه کرد بودجه به افکار عمومی سبب تقویت اعتماد مردم به نهادهای قانونی می شود و در نهایت بستر توسعه ایران اسلامی را فراهم می سازد.
وی تصریح کرد: مردم از روند تخصیص بودجه ها و فعالیت تمامی مجموعه هایی که به نحوی از بیت المال بودجه دریافت می کنند باید مطلع باشند.
این فعال رسانه ای و فضای مجازی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با حفظ کرامت انسانی بهره مندی اقشار مختلف جامعه از اطلاعات آزاد را حق مسلم تمام مردم می داند و بر این موضع تاکید دارد.
وی افزود: استفاده اصولی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سبب رشد علمی و آگاهی آحاد جامعه می شود و بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: دولت می تواند با تاکید بر تولید محتوا در رسانه های اجتماعی زمینه رجوع نکردن کاربران اینترنتی به وب سایت هایی که با عرف و شرع منافات دارند را فراهم کند.
عابدی افزود: اعمال محدودیت ها در فضای مجازی روند رشد جامعه در زمینه های مختلف را با کندی مواجه می سازد.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری اسلامی ایران با شعار تدبیر و امید به روی کار آمد، گفت: همگان می دانند این شعار فقط با اتخاذ تدابیری که توام با اشاعه امید در بطن جامعه باشد محقق می شود به همین خاطر دکتر روحانی تاکید بسیاری برای رفع اعمال محدودیت ها در جامعه دارد.
فعال رسانه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مسئولان از بطن جامعه هستند، بیان کرد: مسئولان جایگاهشان را مدیون مردم هستند پس باید خود را همسطح و همسنگ مردم بدانند.
وی گفت: دانستن مشکلات جامعه و یافتن راه حل آن تنها از راه زیستن در بطن جامعه و میان مردم حاصل خواهد شد.
عابدی یکی از معضلات اصلی جامعه را اظهار نظر افراد غیر مسئول و کسانی که هیچ تخصص و مسئولیتی ندارند ذکر کرد و افزود: هر کدام از وزارتخانه ها عهده دار امور تخصصی هستند که می بایستی طرح و برنامه ها از سوی افراد خبره تدوین و از سوی متخصصان امر مورد نقد قرار گیرد.
وی ادامه داد: بنابراین نباید کسانی که در این زمینه ها تخصص کافی ندارند نسبت به مساله ای اظهار نظر کنند.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.