فرماندار خاش از تلف شدن 20 شتر بر اثر ابتلا به بیماری هاری خبر داد.

محمد اکبر چاکرزهی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: حدود 10 روز پیش با حمله سگ به حدود 200 نفر شتر در روستای پشتکوه در بخش مرکزی خاش ، 20 شتر به ویروس هاری مبتلا شدند.

وی افزود: فورا پس از اطلاع از این موضوع تیم های بهداشت و درمان، دامپزشکی، محیط زیست، بخشداری و دهیاری ها بمنظور تشخیص و پیگیری فعال در محل مستقر شدند.

فرماندار خاش خاطرنشان کرد: تیم های اعزامی دام هایی که مشکوک به ویروس هاری بودند را جداسازی کرده و در محلی خارج از محل زندگی دام و انسان قرنطینه کردند و تمامی اقدامات تشخیصی لازم در حال انجام است.

چاکرزهی با بیان اینکه لاشه 20 نفر شتر بصورت بهداشتی معدوم شده است، عنوان کرد: دفن این 20 شتر با حضور نمایندگان دهیاری ها، شهرداری، ماشین آلات و تعدادی از مردم محلی و با نظارت دامپزشکی، محیط زیست، بهداشت و درمان و دستگاه های دولتی انجام شده و مرحله به مرحله کار کاملا بهداشتی صورت گرفته است.

وی افزود: دوز کافی واکسن بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری در بین شتر ها ، در شهرستان خاش وجود داشته و دام های سالم پس از پایش و تشخیص نهایی تیم های دامپزشکی برای ذبح به کشتارگاه فرستاده می شود و تمامی این مراحل با نظارت مستقیم بهداشت و درمان و دامپزشکی انجام می‌شود.

2297085

چاکرزهی با بیان اینکه هیچ خطری جان مردم خاش را تهدید نمی‌کند عنوان کرد: مردم نگران نباشند؛ تمامی دام‌ها تحت نظارت مستقیم دامپزشکی هستند و تا تشخیص نهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و در تلاشیم تا هرچه سریع تر اقدامات تشخیصی انجام و این بیماری برطرف شود.

وی با اشاره به وجود 8 هزار نفر شتر در شهرستان خاش، اذعان داشت: تمامی دام‌ها و سگ های موجود در روستاهای شهرستان خاش مورد پایش دامپزشکی قرار گرفته و وضعیت تحت کنترل است و در صورت لزوم جداسازی و معدوم سازی آنها صورت خواهد گرفت .

فرماندار خاش افزود: اقدامات لازم جهت پرداخت خسارت به صاحبان 20 شتری که مورد حمله سگ قرار گرفته و معدوم شده‌اند ، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم‌ محلی و روستاهای مجاور و همچنین مالکین شترها با تیم‌های اعزامی، عنوان کرد: هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمامی روستاهایی که در معرض تردد شتر قرار دارند، مورد برررسی و پایش هستند.

وی در پایان با بیان اینکه موارد متعددی از سگ گزیدی در شهرستان خاش وجود داشته اما ویروس هاری همراه آن نبوده است، اظهار داشت: اخیرا خبری مبنی بر جان باختن یک انسان بر اثر ویروس هاری در شهرستان خاش، در فضای مجازی منتشر شده که این موضوع صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.