حسن تاوانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 44 دستگاه سمعک به ارزش 10 تا 15 میلیون ریال در یک سال اخیر به صورت رایگان میان ناشنوایان چابهار توزیع شده است.
وی تحویل باطری سمعک، پرداخت هزینه کاشت حلزون، هزینه مهارت آموزی و تامین مسکن ناشنوایان 2معلول به بالا، تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی و خود اشتغالی و کارفرمایی و پرداخت حق بیمه و بلیط هواپیما نیم بها را از جمله اقدامات ارزشمند اداره بهزیستی برای ناشنوایان چابهار عنوان کرد.
وی بیان کرد: خدمات توانبخشی و پرداخت 300 میلیون ریال برای هزینه عمل جراحی 6 کودک ناشنوا (برای هرمعلول 50 میلیون ریال) از دیگر خدمات اداره بهزیستی چابهار برای ناشنوایان این شهرستان است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات دولت به ناشنوایان چابهار در سالجاری نسبت به سالهای قبل هفت برابر شده است.
رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: انجمن و کانون معلولان در این نهاد برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به معلولان و برون سپاری خدمات و همچنین پیگیری مطالبات و دفاع از حقوق آنان تشکیل شده است.
تاوانه اظهار داشت: هم اینک 630 معلول زیر پوشش حمایت اداره بهزیستی چابهار قرار دارند که علاوه بر این افراد سه هزار و 215 معلول نیز در صف انتظار و پشت نوبت هستند.
وی افزود: همچنین 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیر پوشش و هزار و 37 نفر نیز پشت نوبت برای دریافت حمایت از این نهاد هستند.
وی بر زیرپوشش قرار دادن چهار هزار و 252 معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.