حجت الاسلام مهرالله محمود زاده روز دوشنبه درحاشیه مراسم بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری (ع) که در مسجد آل رسول(ص) ایرانشهر برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) با بهره گیری از آموزه های والای اسلامی هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفت و با فرقه ها و اندیشه های انحرافی به مبارزه برخاست.
وی ادامه داد: در مدت کوتاه عمر پر خیر و برکتشان گام های مهم و تاثیر گذاری برای نشر و ترویج اسلام ناب برداشتند.
وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) به عنوان آموزگار مکتب انتظار، مسلمانان و پیروان خود را برای دوره غیبت امام عصر(عج) آماده ساختند و به آنان درس صبر و شکیبایی آموختند تا ضمن حفظ ایمان و تقوای خویش، مسیر سعادت حقیقی را گم نکنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر گفت: روشنگری های امام یازدهم(ع) سبب شد تا حکومت عباسی از هیچ تلاشی برای ایجاد فشار بر ایشان دریغ نکند و سرانجام معتمد عباسی تصمیم به شهادت ایشان گرفت.
به گزارش ایرنا در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی ونوحه خوانی پرداختند و در غم شهادت امام حسن عسکری(ع) اشک ماتم ریختند.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.