نواب کرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک پنج باب کتابخانه در شهرستان خاش فعال است و روزانه به 120 فرد مراجعه کننده خدمات ارائه می دهد.
وی بیان کرد: فعالیت کتابخانه ها در مراکز آموزش عالی، مراکز خصوصی و فروشگاههای عرضه کتاب توانسته بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کند.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته کتابخانه های سیار در نقاط مختلف شهر خاش راه اندازی و کتابهای پرشماری هم میان مردم توزیع شده است.
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی خاش گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از کتابداران و نویسندگان برتر، دیدار با امامان جمعه، فرماندار، تبلیغات در سطح شهر، عضو گیری رایگان، بازدید مسئولان از کتابخانه ها، نشست کتاب و کتابخوانی و اجرای نمایش در سطح مدارس از جمله برنامه های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
امام جمعه خاش نیز در گرامیداشت هفته کتاب و دیدار با مسئولان فرهنگی این شهرستان بر ضرورت توجه به مبحث مطالعه کتاب و بهره گرفتن از ظرفیت های کتاب، تشویق اقشار جامعه به سمت انجام کارهای فرهنگی و حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان اظهار داشت: هر چه جامعه به سمت مطالعه کتاب پیش برود به بالا رفتن آگاهی فردی، اجتماعی و رشد فکری افراد جامعه کمک می شود.
به گزارش ایرنا هفته کتاب از 24 آبان در سراسر کشور آغاز شده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.