دکتر جواد اکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سبد غذایی شامل برنج، مرغ ، پنیر، ماکارونی، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لپه، عدس، بلغور جو، سویا، خرما و روغن است.
وی ادامه داد: این سبد غذایی میان مادران روستایی با مشکلات تغذیه ای شامل کم ‌خونی، وزن گیری نامطلوب، داشتن وزن کمتر 45 کیلوگرم قبل از بارداری و همچنین حاملگی‌های چند قلو اهدا می شود.
وی بیان کرد: این مادران از طریق پایگاههای سلامت و مراکز جامع سلامت شناسایی و آموزش های لازم در خصوص تغذیه سالم در دوران بارداری و شیردهی به آنان ارائه و سپس به واحد بهبود تغذیه جامعه معرفی می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در منطقه سیستان سه هزار و 900 زن باردار و شیرده با همکاری بنیاد علوی سبد غذایی دریافت می کنند که ارزش این سبدها بیش از 10 میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و 100 کیلومتر مرز خشکی با 2 کشور همسایه و 310 کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.