نبی بخش داودی روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان ایرانشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندسازی نسل جوان و استفاده بهینه از استعدادها و توانایی آنان در توسعه کشور مهم است.
وی افزود: همه در شکوفایی آینده فرزندان این مرز و بوم مسئول هستند بر این اساس باید برای رفع مشکلات و معضلات جامعه با برنامه ‌ریزی توأم با کار کارشناسی و ساماندهی معضلات و مسائل جوانان تلاش کنند و نگذارند آسیب های موجود آینده جوانان را مورد تهدید قرار دهد.
وی گفت: ایرانشهر به عنوان یک شهر جوان و سرشار از استعداد و نبوغ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و لازم است ادارات جدای از فعالیت های معمول خود از تمام توان و ظرفیت هایشان برای شکوفایی این استعدادها و بهره گیرند.
فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف مورد نظر در توانمند سازی جوانان باید بین ادارات تقسیم کار صورت گیرد تا از موازی کاری پرهیز شود.
داودی ادامه داد: مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال از طریق مراکز فنی و حرفه ای در استفاده از ظرفیت های جوانان بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: فنی و حرفه ای برای برگزاری کلاس های مهارت آموزی باید بر اساس نیاز سنجی اقدام کند و استفاده از ظرفیت های بین بخشی می تواند کارساز باشد و اداراتی مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و دانشگاه ها بیشتر از سایر نهادها در این زمینه می توانند نقش ایفا کنند.
وی از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان ایرانشهر خواست راه اندازی صندوق جوانان با محوریت اداره ورزش و جوانان، ایجاد کارگروه های پیشگیری از اعتیاد، برگزاری دوره های مهارت آموزی بر اساس نیازسنجی، ساماندهی فضای مجازی و بحث کسب و کار مربوط به آن، برپایی نمایشگاههایی برای ارائه توانمندی های جوانان و تقویت ورزش های بومی محلی را مورد توجه ویژه قرار دهند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.