به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «منصور معظمی» رئیس هیات عامل ایدرو اظهار داشت: برابر سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی و در چارچوب راهبردهای مصوب، یکی از وظایف ایدرو سرمایه گذاری و توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.
به گفته این مقام مسئول، ایدرو سه برنامه برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا دارد که یکی از آنها امضای قرارداد ساخت کارخانه تایر هامون در زابل است.
وی خاطرنشان کرد: این واحد تولید تایر به ظرفیت 50 هزار تن و با سرمایه گذاری هشت هزار و 400 میلیارد ریال و اشتغال زایی یکهزار و 344 نفر است و انتظار می رود طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.
معظمی، نوسازی کارخانه بافت بلوچ را دیگر پروژه ایدرو در استان سیتان و بلوچستان برشمرد و گفت: مرحله نخست کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر با اشتغالزایی برای 180 نفر آماده افتتاح است و مرحله دوم آن به زودی شروع می شود که با تکمیل و بهره برداری اشتغال 400 نفر فراهم خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایدرو، طرح جاسک- گواتر را از دیگر پروژه های سازمان گسترش در این استان زرخیز بیان کرد و افزود: طرح کمک های فنی و اعتباری ایدرو برای ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات محور در دستور کار قرار دارد.
وی توضیح داد: اواخر سال گذشته یک واحد صنعتی تولید لوله و پروفیل به بهره برداری رسید و یک فروند شناور در دست ساخت هم تا پایان شهریور امسال آماده تحویل خواهد شد .
رئیس هیات عامل ایدرو، بازسازی و ارتقای یک واحد آب شیرین کن، توسعه و تکمیل فرآوری ماهی و میگو، واحد تولید پلی اتیلن و واحد تولید پودر ماهی را در شمار طرح های در حال اجرا و دو طرح ایجاد یک واحد ساخت قوطی های فلزی و درب آسان باز شو و توسعه ظرفیت واحد تولید کننده غذای دریایی را فهرست طرح های در حال اعطای تسهیلات بیان کرد .
به گفته وی، طرح های تولید ماء الشعیر، تولید شمش آلومینیوم از بازیافت صنایع آلومینیومی، فرآوری کرومیت و تولید خوراک آبزیان هم در لیست طرح هایی است که اکنون در بانک عامل مصوب و در مرحله اخذ تضمین و وثیقه ها برای پرداخت تسهیلات قرار دارند .
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت حجم سرمایه گذاری این پروژه ها را 2 هزار و 600 میلیارد ریال ذکر کرد که از این میزان نزدیک به 900 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی و سهم سازمان به عنوان یارانه سود 400 میلیارد ریال است و مجموع این طرح ها 700 شغل در منطقه ایجاد می کند.
برپایه این گزارش، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر مبنای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی و در چارچوب راهبردهای مصوب خود به منظور توسعه صنعتی مناطق محروم نسبت به برنامه‌ریزی برای شناسایی توانمندی های سرمایه‌گذاری و توسعه مناطق مختلف اقدام کرده و همواره پذیرای مشارکت و نظرات سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی بخش خصوصی بوده است.
به گزارش ایرنا، 31 اردیبهشت ماه گذشته قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت گسترش صنایع آریاتایر هامون و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**3065 **1559 **تنظیم: محمد ملک دار** انتشار : حسین عضدی فسا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.