دکتر علی اکبر نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستانی منطقه سیستان در این مدت 306 نفر بیمار قلبی، 479 نفر با مشکلات تنفسی، 181 نفر بیمار ترافیکی و 280 نفر نیز بیماران با مشکلات چشمی بودند.
وی افزود: 995 نفر از مجموع هزار و 246 مراجعه کننده به مراکز درمانی منطقه سیستان به صورت سرپایی درمان و 251 نفر با توجه به شدت بیماری بستری شدند.
وی گفت: خدمات لازم به مردم توفان زده منطقه سیستان در این مدت در واحدها و مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها و اورژانس ها ارائه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار داشت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله توفان هستند.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، سرعت وزش باد در زابل واقع در شمال استان 74 کیلومتر بر ساعت همراه با دید افقی چهار هزار متر و رو به افزایش است.
مرتضی فرجی اظهار داشت: پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.
وی افزود: برای نواحی مرکزی، مرزهای شرق و جنوب شرق و غرب استان در این مدت وزش باد با شدت کمتر انتظار می رود.
منطقه سیستان در شمال این استان حدود 2 دهه با بحران خشکسالی و وزش توفان و گرد و غبار و گسترش بیماری های چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این توفان ها مواجه بوده که مردم این منطقه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
3042** خبرنگار و انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.