محمد امین حسین زهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 60 امداد گر جمعیت هلال احمر خاش در پنج پایگاه جاده ای و کوهستان به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان در روز نخست فروردین ماه امسال در بازدید از پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر خاش از نحوه خدمات دهی به مسافران نوروزی در این پست های امدادی تقدیرکرد.
علی اوسط هاشمی افزود: همه ساله با برپایی پایگاه ها و پست راهنمای مسافران در ورودی شهر خاش به همت جوانان ساعی و پرتلاش و مردم نجیب و فهیم و مهمان نواز منطقه شاهد جذب مسافران و گردشگران نوروزی هستیم.
وی تصریح کرد: قطعا مردم مهمان نواز و خونگرم شهرستان خاش امسال نیز همچون سالهای گذشته در پذیرایی از مهمانان نوروزی به خوبی خواهند درخشید.
فرماندار خاش نیز گفت: تمام ظرفیت های این شهرستان برای خدمات دهی به مسافران نوروزی بسیج شده اند و قطعا مردم خوب خاش با دلهای بزرگ خود از مهمانان نوروزی به گرمی استقبال و پذیرایی می کنند.
محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: مردم خاش با برپایی سیاه چادرهای فرهنگی که نماد زندگی تنها در شرایط سخت ولی همراه با امید، نشاط، یکدلی، یکرنگی، نجابت، اصالت و فرهنگ و تمدن غنی بوده از هم وطنان ایرانی و گردشگران خارجی به خوبی استقبال می کنند.
وی تصریح کرد: این سیاه چادرها در ورودی شهرهای خاش و نوک آباد و بخش ایرندگان و در جوار کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان برپا شده اند و از مهمانان و گردشگران با غذاهای بومی و محلی، شربت و شیرینی، چای آویشن و گیاهان دارویی و خوراکی پذیرایی می کنند.
وی اظهار داشت: در کنار فعالیت دستگاه هایی مانند پلیس، شرکت نفت، میراث فرهنگی و گردشگری، جمعیت هلال احمر، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، اصناف و نهادهای نظارتی، شهرداری ها و دهیاران در خاش، نوک آباد و ایرندگان با قوت پای کار آمده اند و خدمات مطلوبی به گردشگران و مهمانان نوروزی ارائه می کنند.
به گزارش ایرنا خاش با داشتن جاذبه های فراوان گردشگری مانند کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان و روستاها و باغ های حاشیه بام شرق ایران، گل فشان پیر گل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان، ارتفاعات بیرک و سیاه بند، روستای زیبا و سرسبز تمندان و سنگان و همچنین پتانسیل بالاترین بارش برف و باران در سیستان و بلوچستان و برخورداری از فضای با نشاط بهاری و دلنشین و پر از جذابیت در 185 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز این استان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310**3213**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.