حمیدرضا رخشانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در قالب ماده ۲۸ سه هزار و ۳۰۹ نفر سهمیه استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تعیین شده بود که از این تعداد یکهزار و ۸۰۰ نفر جذب شدند و بقیه نیز به همراه سهمیه جدید سالجاری به بدنه تعلیم و تربیت این استان افزوده خواهند شد.

وی کمبود معلم را از مهمترین چالش های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به عنایت ویژه  پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و همچنین جذب دانش‌آموختگان دانشگاه در قالب ماده ۲۸ در سالهای آتی شاهد تحول مطلوب در حوزه نیروی انسانی مورد نیاز این نهاد در استان باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با روز معلم آموزش مجازی یکهزار و ۸۰۰ نفر استخدام شده آموزش و پرورش استان شروع خواهد شد تا این افراد برای سال تحصیلی جدید یاری گر اهداف تعلیم و تربیت این خطه باشند.

رخشانی گفت: همزمان با تامین نیروی انسانی توجه به فراهم کردن فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است بطوری که اعتبارات نوسازی مدارس در استان با نگاه مسوولان کشوری با جهش ۶ برابری به ۳۸۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

وی از حذف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تمامی مدارس خشتی و گلی در این استان برچیده شدند و قرار است با حضور وزیر آموزش و پرورش جشن حذف این مدارس در استان بزودی برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین به منظور حذف وسایل گرمایشی غیر استاندارد در استان مقرر شد ۲ استان خراسان رضوی و تهران به عنوان استان‌های معین  سیستان و بلوچستان اقدام به نصب وسایل استاندارد در مدارس استان کنند تا کار با شتاب بیشتری انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.