دکتر سید مهدی طباطبایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک بسیج مبارزه با ویروس کرونا با مشارکت مردم در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال اجراست.

وی با اشاره به این موضوع که بیش‌از ۱۵ ایستگاه سلامت و اطلاع رسانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شده است افزود: در این ایستگاه علاوه‌بر آموزش‌های خود مراقبتی و راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا بیماریابی و غربالگری نیز انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت داوطلبان سلامت محلات، ادرات، روحانی و دانشجو آموزش‌های لازم دریافت کرده‌اند.

وی اظهارداشت: بیش‌از ۱۱۱ هزار نفر تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسط داوطلبان سلامت مورد غربالگری و بیماریابی ویروس کرونا قرار گرفتند که ۸۱۸ نفر توسط رابطان سلامت به مراکز درمانی ارجاع شده است.

طباطبایی از آغاز پویش دانش‌آموزی«من کرونا را شکست می دهم» با هدف بالابردن سطح سواد سلامت دانش آموزان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و افزود: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و تعطیلی مدارس و گسترش ویروس کرونا در کشور، این دانشگاه یک پیک دانش آموزی با هدف بالا بردن سطح آگاهی آنان طراحی کرده است.

وی بیان کرد: این پیک سلامت شامل سه جزء مهم بوده که جزء اول شامل یکسری اطلاعات مهم سلامت به زبان کوکانه ارائه می‌شود و قسمت بعدی، یکسری سرگرمیها با مفاهیم مرتبط با پیگیری کروناست که تاکید بر موضوعات مهم مانند شستشوی صحیح دست، رعایت آداب سرفه و عطسه و نحوه استفاد از ماسک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در بخش دیگری از این پیک، خود ارزیابی دانش‌آموزان قرار داده شده که آنچه آموخته‌اند می‌توانند در قالب یک برنامه روزانه علامت بزنند و در نهایت در پایان روز والدین می‌توانند بر اساس عملکرد به فرزندشان ستاره و امتیاز دهند.

وی با اشاره به این موضوع که این پیک بصورت الکترونیکی طراحی شده است افزود: والدین می‌توانند با مراجع به سایت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نشانی  zaums.ac.ir نسخه الکترونیکی موبایل، تبلت و کامپیوتر را دانلود و نصب کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۷۱ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.