علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۵۶ این اداره‌کل اظهار داشت: وزش این بادها در شمال سیستان و بلوچستان متمرکز است اما با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی این استان نیز روی خواهد داد.
وی ادامه داد: خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به نواحی جنوبی‌تر و اختلال در تردد برخی محورهای مواصلاتی منتهی به شمال سیستان و بلوچستان از پیامدهای وزش باد در استان است.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد در فضای باز خودداری شود و تا حد امکان از فعالیت‌ها در ارتفاعات پرهیز شود.
وی ادامه داد: ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر به سیستان و بلوچستان سبب کاهش دمای هوا نیز می‌شود به نحوی که انتظار می‌رود در روزهای آینده کمینه دمای هوا در زاهدان به محدوده صفر درجه سلسیوس نیز برسد.
ملاشاهی تصریح کرد: صبح امروز در نتیجه تأثیر جریانات شمالی، دمای هوای ۱۴ شهر سیستان و بلوچستان نسبت به ۴۸ ساعت گذشته کاهش یافت که بیشترین کاهش با مقدار ۸ درجه سلسیوس در زاهدان و نصرت آباد روی داده است.
وی افزود: هم‌اینک سرعت وزش باد در زابل ۷۶ کیلومتر بر ساعت بوده که شعاع دید افقی را به ۲۰۰۰ متر کاهش داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.