مصدق گودرزی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون آسمان استان ابری است و تا روزیکشنبه در سراسر استان ریزش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.
وی افزود: از جمعه شب تا صبح یکشنبه بارش سنگین تا فوق سنگین (سیل آسا و شدید) باران، وزش باد شدید، برخی نقاط رگبارو رعدوبرق و بارش تگرگ، همچنین بارش برف در ارتفاعات تفتان پیش بینی می شود. بطوریکه میزان بارش برای شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بین۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین میزان بارش برای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب‌سوران و مهرستان ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر، در ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز و کنارک بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر و برای فنوج و شمال غرب کنارک بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ و برخی نقاط بیش‌از ۱۵۰میلی‌متر برآورد می شود.
گودرزی ادامه داد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب شهری، طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل، لغزندگی جاده‌ها و بالا آمدن آب سدها انتظار می رود.
وی به تمامی شهروندان توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، سفرهای غیر ضروری شهری و برون شهری و صعود به ارتفاعات به ویژه قله تفتان خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزیکشنبه در مناطق کوهستانی بارش برف انتظار می رود، افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه  همچنین وزش باد شدید و سرد شمالی با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت در نیمه شمالی استان روی می دهد که پیامد آن کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا در سطح استان و مه آلودگی خواهد بود.
گودرزی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی ( تامین سوخت، محافظت از گلخانه ها، محافظت از محصولات کشاورزی به ویژه باغات موز جنوب استان) در اغلب نقاط استان، توصیه کرد: فعالیت های کشاورزی تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان به تعویق افتد.
وی گفت: دریای عمان در این مدت مواج و متلاطم و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید را شاهد خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.