علی نقی زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح از آبان آغاز شده و تا پایان بهمن ادامه دارد اظهار داشت: افزون‌بر ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس خاش زیر پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: بر اساس بررسی کشوری شیوع کم خونی و فقر آهن در زنان ۱۵ تا ۴۹ سال، بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران ۱۵ تا ۱۹ سال گزارش شده، لذا آگاهی از منابع غذایی آهن و اهمیت مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای بسیار ضروری است.
رییس مرکز بهداشت خاش اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی خانوارها و ضرورت رسیدگی به نیازهای تغذیه‌ای افراد جامعه بویژه دانش‌آموزان باید طرح‌های مشارکتی در مدارس، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی اجرا شوند.
وی با تأکید بر شناسایی و رفع مشکلات بهداشتی مدارس ادامه داد: تقویت نظارت بهداشتی با تشکیل کمیته بازرسی، با همکاری مرکز بهداشت و آموزش و پرورش در راستای شناسایی و رفع موارد بهداشتی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نقی زاده گفت: نظارت بر عملکرد بهداشتی و تغذیه‌ای بوفه‌های مدارس، برگزاری جلسات آموزشی جهت مدیران و مربیان بهداشت مدارس و روستا مهدها در کنار همکاری بین بخشی جهت تامین سلامت و ترویج تغذیه سالم دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه برای مرکز بهداشت دارای اهمیت است.
وی افزود: همکاری‌ها و حمایت‌های ارگان‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر، شوراها و دهیاران برای مقابله با مشکلات سوء تغذیه افراد جامعه ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.