دکتر حسینعلی شهریاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار سازمان مردم‌نهاد خیریه هم‌اینک در حوزه پزشکی کار می‌کنندکه با احتساب کمک آنها سالانه هزاران میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک می‌شود.

وی ادامه داد: خیران سلامت از سال ۸۸ راه‌اندازی شد که در این سال‌ها توفیقات خوبی را در حوزه بهداشت و درمان به همراه داشت.

دبیرکل مجمع خیران سلامت گفت: شناسایی خیران تنها با این هدف است که اولویت آنها برای سرمایه‌گذاری مشخص و از موازی‌کاری بین آنها و دانشگاه علوم پزشکی اجتناب شود.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر فعالیت خیران زن در کشور در حوزه سلامت رو به گسترش بوده است،افزود: این مجمع همچنین در تلاش است که زمینه مشارکت فعال جوانان را در کمک به حوزه سلامت فراهم کند چراکه اعتقاد داریم کمک به حوزه سلامت تنها مختص افراد سالخورده نیست.

شهریاری بیان کرد: هم‌اینک ۵۶ دانشگاه و دانشکده مستقل کشور با مجمع خیران سلامت مشارکت دارند و در حدود ۳۰۰ شهرستان شورای مشارکت خیران راه‌اندازی شده است.

وی بر فرهنگ سازی در حوزه مشارکت بیشتر خیران در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت:در سال‌های اخیر افزون‌بر ۱۳۰ هزار خیر در حوزه سلامت به کمک بهداشت و درمان کشور آماده‌اند که نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی در کشور اما خیران همچنان در حوزه‌های مختلف همراهی می‌کنند و در کل کشور اقدامات بسیار بزرگی نظیر راه‌اندازی ۱۳ مرکز کاشت حلزون انجام شده است.

وی با اشاره به جایگاه رسانه‌ها گفت: با توجه به جایگاه بالای رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی انتظار است فعالان این حوزه به تبلیغ امور خیر بویژه در حوزه سلامت بپردازند زیرا کمک خیران می‌تواند به ارتقاء سلامت جامعه بیانجامد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.