محمد رضا بندانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع دام‌های وارداتی ۱۶هزار و ۱۰۱راس آن از نوع گاو، ۲۱هزار و ۵۸۲ راس گوسفند و بره و پنج هزار و ۲۲ نفرشتر بودند.

وی بیان کرد: مجوزهای صادر شده این مدت برای واردات دام به منظور تامین بخشی از نیاز گوشت قرمز مورد نیاز کشور انجام شده است.

سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌های لازم توانایی تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد و هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.

وی تاکید کرد: وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان است که می‌تواند نقش مهمی در واردات و کشتار دام داشته باشد.

بندانی اظهار داشت: همچنین در این مدت هزار و ۵۰۳ راس گاو پرواری و ۹۵نفر شتر شیری از مبادی رسمی وارد سیستان و بلوچستان شده است.

وی از توزیع نهاده‌های دامی بین دامداران و مرغداران سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۴۱هزار و ۱۰۰ تن نهاده دامی شامل ۲۹هزار تن سبوس، هزار و ۹۲۲ تن جو،چهار هزار و ۹۵۷ تن ذرت و پنج هزار و ۲۱۰ تن کنجاله سویا در پنج ماهه نخست امسال بین دامداران و مرغداران این استان توزیع شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در همسایگی افغانستان و پاکستان ظرفیت و توانمندی زیادی در تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.