حبیب‌الله سالارزهی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه در ۱۴۵ رشته مقاطع کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی مهارت آموزی را راهکار اشتغالزایی و گره‌گشای بیکاری در جامعه عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های مهارت محور رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: دانش، مهارت، خلاقیت، نوآوری و فناوری از جمله موضوعات مورد توجه این دانشگاه در تربیت و تحصیل دانشجویان است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سکان‌دار جوان‌ترین استان کشور است گفت: راه اندازی یک مدرسه کارآفرینی در هر شهرستان در اولویت دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

سالارزهی بیان کرد: رویکرد این دانشگاه فعالیت در رشته‌های مهارتی و غیرنظری است.

وی بیان کرد: این دانشگاه متناسب با نیاز بازارکار مجوز تاسیس رشته به مراکز میدهد و در صورتی که رشته‌هایی بازار کار نداشته باشند حذف و بجای آنها رشته‌های مناسب جایگزین خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که ۵۱ درصد جمعیت این استان را روستاییان تشکیل می‌دهند این دانشگاه در راستای توانمندسازی این قشر راه اندازی مراکز مهارت روستایی را مورد توجه قرار داده به طوری که تاکنون چهار مرکز در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برگزاری رویداد ایده شو فناوری اطلاعات، اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی اپلیکشن‌های موبایل، برپایی نخستین رویداد شتاب تخصصی کشاورزی، راه اندازی داروخانه و کلینیک درمانی گیاهان دارویی، کسب جایزه وِیژه در جشنواره بین المللی قبرس و اخذ مجوز راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی گردشگری از جمله اقدامات و موفقیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش بوده است.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.