علی ملاشاهی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی همچنان نفوذ بادهای مرطوب اقیانوس هند به سیستان و بلوچستان ادامه دارد که با توجه به شاخص‌های مطلوب همرفت انتظار می‌رود رشد ابرهای همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندبادهای موقت و صاعقه تا شنبه در استان ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه سامانه مونسون هند در هفته آینده نیز در سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت، افزود: آخرین تغییرات و تأثیر سامانه موسمی اقیانوس هند در این استان به صورت روزانه در اداره کل هواشناسی رصد می‌شود و آخرین تغییرات آن به اطلاع مردم می‌رسد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن ریزش‌های این سامانه توصیه می‌شود مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های محلی و مسیل‌های نیمه جنوبی استان خودداری کنند. همچنین برای جلوگیری از برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرارگرفتن در فضای باز نیز اجتناب شود.
وی با بیان اینکه بارش‌های این سامانه بیشتر در بعدازظهرها و اوایل شب رخ می‌دهد، گفت: با توچه به توپوگرافی منطقه، سیلاب‌های ناگهانی در جنوب استان بسیار محتمل است

ملاشاهی از افزایش شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: فردا بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در شهرهای شمالی و محورهای مواصلاتی است.
وی ادامه داد: توصیه  می‌شود از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا در شمال سیستان و بلوچستان خودداری شود.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.