فرماندار شهرستان خاش گفت: گلفشان پیرگل به عنوان تنها گل فشان غیر اقیانوسی خاورمیانه، از زیرساخت های لازم برای گردشگری سلامت محروم مانده و علیرغم داشتن ظرفیت مهجور و ناشناخته مانده است.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، صاحب گل صالحی با حضور در گل فشان پیرگل بیان کرد: تراوش گل از دل زمین و آن هم در سرزمینی خشک و بدون آب و علف و شکل گرفتن چشمه های جوشانی از گل در نوع خودش منحصربفرد و جذاب است.
وی افزود: برای استفاده از این ظرفیت مهم ایجاد زیرساخت‌های راه و تامین برق و سرویس های بهداشتی و فضاهایی برای اسکان خانواده ها و تورهای گردشگری ضروری است.
صالحی ادامه داد: گردشگری سلامت از نیازهای ضروری برای افراد جامعه بوده  که این ظرفیت با خاصیت گل درمانی در گل فشان طبیعی پیرگل وجود دارد و با توجه به ارتفاع این گلفشان از سطح زمین نیز مکانی مهم برای کوهنوردی به شمار می رود.
فرماندار خاش بیان کرد: ایجاد اقامتگاههای بوم گردی و تجهیز روستاهای اطراف، سفر تورهای گردشگری و رسانه ای به خوبی می تواند به معرفی این اثر طبیعی و منحصربفرد ملی کشور کمک کند.
وی اظهار داشت: در سال قبل افزون بر 3 میلیارد ریال برای برق رسانی به منطقه پیرگل پیش بینی شده و بخش خصوصی نیز آمادگی دارد که برای رونق گردشگری سلامت هزینه کند و در حوزه بازگشایی راه دسترسی به تپه گلفشان کارهایی صورت گرفته، اما راه آن نیاز به تسطیح و رگلاژ دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.