مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر مطهر این شهدا که 25، 22 و 14 سال دارند در مناطق عملیاتی کربلای 6، رمضان و ولفجر هشت بازمانده از دوران دفاع مقدس شناسایی شدند.
سردار غلام نبی کوهکن ادامه داد: پیکر پاک این شهدا ساعت 15.30 دقیقه امروز به گلزار شهدا انتقال و مراسمی بدین منظور برگزار خواهد شد.
وی افزود: بعد از ظهر امروز نیز مراسمی در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر زاهدان برگزار و در پایان پیکر پاک این شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان نگهداری خواهد شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: صبح فردا پیکر شهدا در مراسم دعای ندبه در مهدیه شهداء زاهدان انتقال و بعد از آن به مصلای نماز جمعه این شهر منتقل خواهد شد.
وی تصریح کرد: برنامه محوری این مراسم یکشنبه هفته آینده در مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می شود.
سردار کوهکن اظهار داشت: پیکر این شهدا در ستاد فرماندهی مرزبانی، دانشگاه فرهنگیان و زائر سرای امام رضا (ع) به خاک سپرده می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.