به گزارش ایرنا رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار روز شنبه در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: کارگاه آموزشی انگل شناسی مالاریا در راستای ارتقا دانش فنی و مهارتی کارکنان آزمایشگاه های بهداشتی و حذف مالاریا برگزار شد.
مسعود اعلائی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با افغانستان و پاکستان و تردد افراد مختلف به کشورهای همجوار و پایین بودن شاخص های بهداشتی و درمانی همواره دچار بیماری های مختلف است.
وی بیان کرد: در این کارگاه به شرکت کنندگان به تفصیل در مورد انواع بیماری های مرتبط با مالاریا، استانداردهای تشخیص مالاریا و کنترل کیفیت، آموزش های لازم داده شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: همچنین در این کارگاه در مورد استانداردهای sop و تهیه میکروپلن نیز بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گزارش عملکرد خود را در مورد فعالیت های انجام شده به منظور تضمین کنترل کیفیت آزمایشگاه های مالاریا بیان کردند.
اعلائی بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 540 تختخوابی، تکمیل طرح های نیمه تمام بهداشت و درمان و حل مشکلات کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص در حوزه چابهار تاکید کرد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.