سعید جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌ های هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه‌ محرومیت‌ زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به‌ شمار می‌ رود، در کنار طرح‌ های اشتغال‌ زایی که از طریق بنیاد برکت در این استان در حال اجراست، در حوزه‌ های دیگر از جمله ارتقای توسعه‌ یافتگی در حوزه‌ بهداشت، درمان و سلامت مردم مناطق محروم نیز حضور و مشارکتی جدی دارد.
وی گفت: بر مبنای این سیاست و رویکرد اصولی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 50 درصد از منابع مالی مورد نیاز ساخت بیمارستان 540 تختخوابی برکت ایرانشهر را تامین و پس از تکمیل آن طی سه سال، به عنوان هدیه‌ مقام معظم رهبری به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان تقدیم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هر ساله مردم زیادی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان برای دسترسی به امکانات درمانی مجبور به عزیمت به استان ‌های همجوار می شوند، افزود: بهره‌ برداری از بیمارستان برکت ایرانشهر، می ‌تواند ضمن ارتقای شاخص‌ های سلامت و بهداشت در این استان، از صرف هزینه ها و وقت زیاد برای عزیمت به سایر استان‌ ها به منظور دریافت خدمات درمانی به طور چشمگیری جلوگیری کند.
مدیرعامل بنیاد برکت اظهار امیدواری کرد که با احداث و بهره‌ برداری از بیمارستان 540 تختخوابی برکت ایرانشهر، شاخص‌ های بهداشتی و درمانی جنوب استان سیستان و بلوچستان ارتقای قابل ‌توجهی یابد.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی احداث بیمارستان 540 تختخوابی برکت ایرانشهر روز یکشنبه دوم دی ماه طی مراسمی با حضور دکتر حسن قاضی ‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، ائمه‌ جمعه و جمعی از مسئولان استانی و محلی از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آغاز شد.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت ساخت 11 بیمارستان و چهار مرکز درمان سرطان را با ظرفیت 2 هزار و 500 تخت در سراسر کشور در دست اقدام دارد که از این تعداد، تاکنون هشت بیمارستان به بهره ‌برداری رسیده است.
بنیاد برکت همچنین با ساخت 200 مرکز جامع سلامت و مراکز و پایگاه ‌های بهداشتی- درمانی در مناطق محروم که 88 مرکز آن‌ در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، گام بلندی در جهت زیرپوشش قرار دادن خدمات درمانی حدود 525 نقطه‌ روستایی برداشته است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.