به گزارش ایرنا سید عباس صالحی روز جمعه در بازدید از کتابخانه بهار روستای رمین چابهار اظهار داشت: بسیار ارزشمند است که در روستای ساحلی و محروم رمین چنین کتابخانه ای از سوی دوستداران کتاب برای بهره مندی دانش اموزان این منطقه ایجاد شده است.
وی گفت: برای حمایت از دوستداران کتاب، کتابخانه فعلی کانکسی روستای رمین با مشارکت خیران کتابخانه ای جدید در این روستا ساخته می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روستای رمین در بحث کتابخوانی در کشور حرفی برای گفتن دارد و چندین مقام کشوری کسب کرده است.
وی تصریح کرد: تحویل کتاب به صیادان و قشرهای مختلف مردم نوعی حرکت فرهنگی خوب در افزایش سرانه مطالعه و تورویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چابهار است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: مردم نقش مهمی در کارهای فرهنگی و ادبی دارند و مشارکت آنان در راه اندازی کتابخانه کانکسی رمین قابل تقدیر است.
احمد علی موهبتی افزود: خیران در بحث راه اندازی کتابخانه های سیار در روستاها و مناطق محروم سیستان و بلوچستان نقش پر رنگ تری را ایفا کنند.
وی تصریح کرد: مشارکت مردم در راه اندازی کتابخانه های سیار در ماندگاری کتابها و فضای کتابخانه ای نقش موثری دارد.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه سفر 2 روزه خود را به جنوب سیستان و بلوچستان آغاز کرد.
حضور در گلزار شهدا، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر ایرانشهر از مهمترین برنامه های سفر سید عباس صالحی به این شهرستان بود.
دیدار با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان های چابهار، سرباز، کنارک، نیکشهر و قصرقند، بازید از روستای دوستدار کتاب رمین، شرکت در مراسم تشییع پیکر 2 شهید حادثه تروریستی چابهار، عیادت از حادثه دیدگان حمله تروریستی، بازدید از بندر شهید بهشتی و پتروشیمی از مهمترین برنامه های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان بود.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.