به گزارش ایرنا محمدباقر الفت روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ضروری است در این راستا همه دستگاهها برای تولید برنامه، راهبردها و اهداف مبتنی بر عقلانیت در کنار هم باشند و به منظور بهره گیری مناسب از امکانات نظام براساس نیاز هر استان نسخه ای تنظیم کنند.
وی با بیان اینکه رفتارهای ناهنجار در هر جامعه ای سبب عدم توسعه یافتگی و مهاجرت افراد می شود گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم 2 وظیفه اصلی هماهنگی تولید برنامه و رصد و پایش اجرای برنامه ها به طور صحیح و موثر را بر عهده دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی فرهنگ پیشگیری در رفتار و گفتار مسئولان و آحاد مردم کشور شکل گرفته که بسیار ارزشمند است.
الفت تاکید کرد: اگر در جامعه هم افزایی باشد خیلی سریعتر می توانیم از فضاهای ناهنجار رهایی یابیم.
وی تاکید کرد: مدیریت اشتراکی باید فرمول نصب العین مسولان دست اندرکار حوزه پیشگیری باشد.
معاون قوه قضاییه برپیشگیری به صورت علمی تاکید کرد و افزود: در امر پیشگیری باید از انجام کارهای هیجانی و اتفاقی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند بپرهیزیم و بجای آن با دعوت از پژوهشگران و دانشگاهیان از نظرات مبتنی بر تحقیق و آمار بهره بگیریم.
الفت با بیان اینکه کار پیشگیری در جامعه باید اجتماعی و مردمی شود افزود: برای تحقق این هدف ضروری است ما سرپل های مردمی داشته باشیم که در این مسیر نهادها می توانند بسیار کمک کننده باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ما می توانیم آمارهای آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم و کاهش دهیم که در این امر 22 دستگاه متولی پیشگیری بسیار نقش آفرین هستند.
وی تاکید کرد: اگر دستگاههای متولی پیشگیری از جرم در جامعه، به صورت جزیره ای عمل کنند همانند فرفره ای می مانند که تنها به دور خود می چرختند و نتیجه اقداماتشان برای جامعه مفید نخواهد بود و وضع روز به روز اسف بار تر می شود.
الفت معضلاتی چون طلاق، حاشیه نشینی، مسائل اخلاقی، کودکان کار و اعتیاد را از جمله آسیب های اجتماعی مهم و مورد توجه این نهاد ذکر کرد.
به گزارش ایرنا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه روز چهارشنبه وارد زاهدان شد و در سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان شرکت در نشست های معتمدان و ریش سفیدان، ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شورای پیشگیری از وقوع جرم و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان را در برنامه دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.